سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خستگی عاملی مهم در وقوع حوادث رانندگی

سرپرست پلیس راه هرمزگان گفت: خستگی یکی از مهم ترین عوامل خطای انسانی در حمل و نقل جاده ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،سرهنگ علی اسفندانی سرپرست پلیس راه هرمزگان گفت:خستگی که تحلیل و زوال انرژی فرد را به دنبال دارد می تواند هم از نظر جسمی و هم از لحاظ روحی برای فرد خطر آفرین باشد.

وی بااشاره به اینکه آثار خستگی می تواند به صورت کاهش هوشیاری، خواب آلودگی راننده و خواب رفتن در پشت فرمان خودرو ظاهر شود، افزود: انحراف از مسیر، بی توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی، سنگین شدن پلک ها، احساس بی قراری، زود رنجی، شتاب و ترمز گیری غیر معمول از مهم ترین نشانه های خستگی در هنگام رانندگی است.

سرپرست پلیس راه هرمزگان  عوامل انسانی، محیط و وسیله نقلیه را منشأ خستگی  عنوان کرد.

سرهنگ علی اسفندانی گفت: خواب کافی مهم ترین راه مبارزه و مقابله با خستگی است و راننده باید پس از یک سفر طولانی به قدر کافی بخوابد.

وی به رانندگان توصیه کرد، قبل و در هنگام رانندگی از داروهای خواب آور استفاده نکنند، در هنگام عصبانیت و مشاجره از رانندگی اکیدا اجتناب کنند، به محض احساس خستگی و سنگینی چشم ها در نخستین محل امن توقف کنند.

از دیگر توصیه های سرپرست پلیس راه هرمزگان به رانندگان استراحت  10 الی 15 دقیقه ای به ازاء هر 2 تا 3 ساعت رانندگی بود.

سرهنگ اسفندانی افزود: در هنگام صبح و دقایق پایانی روز یا غروب که رانندگی نیاز به دقت و تمرکز بیشتری دارد، رانندگان سعی کنند تمرکز خود را از دست ندهند.

انتهای پیام/ف

توصیه های سرپرست پلیس راه هرمزگان به رانندگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.