سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین شب از مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد

اولین شب از مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش حوزه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان در حسینیه امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب اسلامی، شماری از مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم حضور دارند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در سخنانی «دفاع از دین و فداکاری در راه آن» را از مهمترین آموزه‌های قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام خواند و افزود: امام حسین علیه‌السلام حرکت تاریخی خود را با تدبیر، روشنگری و همتی بلند آغاز کرد و با وجود آگاهی از سرانجام این مسیر و شهادت در راه خدا، هدف خود را حاکمیت قرآن و سنت نبوی، بیان کرد و نشان داد نباید به بهانه حفظ جان در دفاع از دین خدا، کوتاهی و مسامحه کرد.

در این مراسم همچنین آقایان میرزامحمدی و ارضی به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی در رثای سید و سالار شهیدان و اولاد مظلوم ایشان (علیهم السلام) پرداختند.

ماه محرم از جمعه سی و یکم شهریورماه جاری آغاز شد و تا بیست و هشتم مهرماه ادامه دارد؛ همه ساله در دهه نخست این ماه، مردم در تکایا و حسینه ها به سوگواری می پردازند و یاد سالار شهیدان (علیه السلام) را زنده نگه می دارند.

انتهای پیام/

سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در حضور رهبر انقلاب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
التماس دعا
بهروز
۰۵:۴۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
با گریه که مشکلی حل نمی شود . باید نشست برای مشکلات راه حل منطقی و اصولی پیدا کرد .