سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دشمنان ایران اسلامی به دنبال از بین بردن شالوده فرهنگی خانواده‌ها در جامعه هستند

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: از بین بردن شالوده فرهنگی خانواده‌ها نیز از دیگر برنامه‌های کشور‌های غربی برای نظام جمهوری اسلامی بوده و محور این تهاجم زنان، دختران و خانواده‌ها است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا حسنی آهنگر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه مازندران با بیان اینکه هر جنگی نیاز به جبهه دارد و درک جنگ یکی از موضوعاتی است که نیاز به ساماندهی خط برای شناخت نیرو‌های خودی و دشمن دارد، اظهار داشت: بعد از هشت سال جنگ، همچنان دشمنان دست از کشور ایران برنداشتند چراکه آن‌ها فهمیدند کشور ایران از قدرت‌های برتر منطقه است.

وی افزود: دشمن در اواخر جنگ به این نتیجه رسید که این جنگ نباید پیروز داشته باشد و با طراحی یک جنگ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در حال ایجاد چالش برای ایران است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه استقلال فرهنگی از استقلال اقتصادی مهم‌تر است، گفت: حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در کشور وجود دارد و همچنین طلبه‌های بسیاری در حوزه‌ها در حال تحصیل هستند که نشان دهنده نقش مهم دانشگاه و حوزه در کانون‌های فرهنگی است.

حسنی آهنگر تصریح کرد: متغیر‌ها و مولفه‌های جنگ نرم هنوز مشخص نیست و باید در ابتدا شناخت جبهه جنگ نرم مشخص تا با آن مقابله شود.

وی با بیان اینکه بستر جنگ نرم از جمله برجام، تحریم در پازل دشمنان برای چالش و براندازی انقلاب اسلامی در دستور کار است، تصریح کرد: ۱۸۱۳ اتاق فکر برای براندازی جمهوری اسلامی در حال برنامه‌ریزی هستند که این‌ها بخشی از هرم مقابله کشور‌های استکباری با جمهوری اسلامی است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه سه محور کلیدی در برنامه دشمنان قرار دارد، افزود: مساجد، حوزه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها از جمله نقاط هدف اتاق فکر کشور‌های آمریکا و غربی است.

حسنی آهنگر ادامه داد: یکی از اهداف مراکز مطالعاتی و اتاق فکر دشمنان برای جمهوری اسلامی پذیرش دانشجو برای تحصیل و در نهایت خروج آنان با تربیت غربی و نفوذ در قلب آنان است.

وی اضافه کرد: از بین بردن شالوده فرهنگی خانواده‌ها نیز از دیگر برنامه‌های کشور‌های غربی برای نظام جمهوری اسلامی بوده و محور این تهاجم زنان، دختران و خانواده‌ها است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه در حال حاضر وظایف دانشگاه‌ها برای مقابله با دشمنان بسیار سنگین است، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید با داشتن دغدغه نسبت به مسائل اسلامی و جهاد علمی بتوانند در نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری که از جمله مولفه‌های جهاد علمی است کوشا باشند که البته متاسفانه این موضوعات در دانشگاه‌ها جدی نگرفته شده است و هنوز در جهاد علمی در سال‌های ابتدایی هستیم.

حسنی آهنگر تصریح کرد: ایثار و فداکاری راز ماندگاری عاشورا و دفاع مقدس بود و دانشگاه‌ها باید با ایثار و فداکاری و با تشکیل جبهه علم و فناوری، الگوی تراز انقلاب اسلامی را تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: توکل بر خدا و داشتن مجاهدت در امر فرهنگی نیاز است و دانشگاه‌ها باید کادرسازی برای عصر ظهور و کسب مرجعیت علمی را دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.