سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت؛

برگزاری اولین همایش استانی هاری در زاهدان

اولین همایش استانی هاری با حضور رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت؛ با هدف بررسی و آسیب شناسی دلایل ابتلا به این بیماری کشنده درزاهدان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در این همایش گفت: دنیای امروز به جایی رسیده که واژه امنیت تنها در مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کاربرد دارد، در صورتی که واقعیت آن است که هر امنیت در گرو امنیت سلامت است.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری به موقع از مخاطرات این نوع بیماری ها باید تمام توان خود را صرف کرد، افزود: همسایه بودن با دو کشوری که توان مقابله با بیماری ها را ندارند انرژی مضاعف و هزینه ی بالایی می خواهد.

وی تصریح کرد : استان سیستان و بلوچستان مهمترین گلوگاه کشور برای جلوگیری از انواع بیماری های واگیر و غیر واگیر است.

وی از تصمیم دولت مبنی بر برنامه هایی در جهت رسیدن به نقطه ی حذف اینگونه بیماریها خبر داد و گفت: هیچ کاری در جهت تامین امنیت در سلامت انسانها امکان پذیر نیست مگر اینکه همه دستگاه های نظارتی با همکاری و همیاری، در این جهت گام بردارند.

دکتر گویا با اشاره به این که بیشترین آمار ابتلا به بیماری هاری مربوط به این استان است، افزود: با هدف تسریع در روند تشخیص بیماری هاری، قرار است دومین آزمایشگاه جامع تشخیص هاری در زاهدان راه اندازی شود تا به مردم سراسر استان خدمات ارائه کند.

دکتر محمودرضا میری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، افزود: در یکسال گذشته مسئله بیماری هاری در سه نوبت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مطرح شد که این امر نشان از حساسیت بالای اعضاء کارگروه نسبت به این موضوع دارد.

وی تصریح کرد: تامین سلامت انسانها در همه جای ایران فقط با ایفای نقش حوزه بهداشت ودرمان مقدور نیست، بلکه تمام دستگاههای نظارتی در مقابل سلامت خود و سایر هموطنان مسئولند.

وی افزود: استان سیستان وبلوچستان همیشه میزبان انواع بلایای طبیعی و غیر طبیعی است که سلامت انسانها را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این همایش برنامه ریزی دقیق برای پدیده هاری است تا بتوانیم با توجه به شرایط اقلیمی و وسعت استان به تمام همشهریان و هم استانی ها بهترین خدمات را ارائه کنیم.

همچنین در این مراسم دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه گفت: یکی از مهمترین عوامل در پیشگیری از هاری و بیماریهای مشابه، استفاده از ظرفیتهای مختلف از جمله داوطلبان سلامت و سفیران سلامت در بحث اطلاع رسانی و آموزش است.

وی تصریح کرد: در مرحله اول، آموزش به پرسنل و در مرحله دوم اطلاع رسانی به مردم از طریق چاپ پوستر وتهیه کلیپ های آموزشی می تواند یاری گر ما در کنترل و مهار بیماری باشد.

انتهای پیام/ع

اولین همایش استانی هاری در زاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.