سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابش در جمع خبرنگاران:

وزارت ورزش هرچه سریعتر برای خصوصی‌سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال اقدام کند

رئیس فراکسیون ورزش گفت:وزارت ورزش با توجه به تکلیف قانونی خود هر چه سریعتر باید برای خصوصی سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس در حاشیه صحن علنی امروز (چهارشنبه، 5 مهر) با حضور در جمع خبرنگاران با تشریح نشست امروز صبح هیئت رئیسه این فراکسیون با تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما نمی‌خواهیم به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم و تنها هدف مجلس پرداختن کنه مسائل به وجود آمده است.

وی ادامه داد: این روزها مسائل پرسپولیس و استقلال مردم را آزرده خاطر کرده که ما باید از حقوق آن‌ها حمایت کنیم، در جلسه گذشته قرار شد در 4 گروه فدراسیون فوتبال در تعامل با وزارت ورزش و جوانان، سازمان بازرسی و سازمان امور مالیاتی مشکلاتشان را حل و فصل کنند.

تابش با اشاره به موضوع اختصاص بخشی از عواید پخش فوتبال از صدا و سیما تصریح کرد: آقای مطهری در دو جلسه به این موضوع رسیدگی کرد و قرار شد تا در دو ماه به نتیجه برسد اما اگر نتیجه‌ای به دست نیامد ما از دولت می‌خواهیم عواید پخش مسابقات فوتبال از صدا و سیما را پرداخت کند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده بر تیم‌های فوتبال یکی دیکر از دغدغه‌های مسئولان فدراسیون است، گفت: متأسفانه حساب‌های لیگ برتر و باشگاه‌های مطرح توقیف شده و دست و بال آن‌ها را بسته است لذا ما نامه‌ای را به صورت ضرب‌العجلی به وزیر اقتصاد و  دارایی ارسال کردیم تا با استفاده از اختیارات خود توقیف اموال را برداشته تا آن‌ها را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: به زعم AFC و فیفا، فدراسیون فوتبال ما خصوصی است و این برداشت به دلیل تصمیم هیئت دولت قبلی بوده که بر اساس مدارک موجود این امر صحت ندارد.

تابش تصریح کرد: البته فدراسیون فوتبال مدارکی را به آن‌ها ارائه کرده است اما اکنون نیازمند استفساریه ای از سوی مجلس برای پیگیری این موضوع هستند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس اذعان داشت: سازمان بازرسی کل کشور و فدراسیون فوتبال قرار است متنی را به مجلس ارائه کنند تا ما آن را به صورت استفساریه بررسی کنیم.

وی همچنین با اشاره به آماده‌سازی تیم فوتبال برای جام جهانی گفت: اقداماتی در جهت آماده‌سازی تیم انجام شده و قرار است مسابقاتی را در مسکو با توگو انجام شود.

تابش تصریح کرد: مردم نقد‌هایی را درباره باشگاه پرسپولیس و استقلال به ما منتقل کرده‌اند و این موضوع برای ما بسیار مهم است زیرا مردم هزینه‌های زیادی را برای حمایت از این تیم‌ها انجام داده‌اند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر اینکه باید بررسی شود این از هم گسیختگی چه میزان سهم فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان یا تیم‌های فوتبالی است، اظهار کرد: در جلسه امروز صبح فرصتی کافی برای پرداختن به این مسائل نبود اما اعضا سوالات خود را مطرح کردند و قرار شد در جلسه بعدی فدراسیون فوتبال پاسخگو باشد.

وی بیان داشت: از وزیر ورزش و جوانان می‌خواهیم در جهت خصوصی کردن باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال که یک تصمیم‌ قانونی است سریعتر اقدام کند.

تابش همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تاکنون این دو باشگاه خصوصی نشده‌اند گفت: برخی مسائل امنیتی و اجتماعی را سد راه خصوصی شدن این دو باشگاه مطرح می‌کنند که قابل قبول نیست زیرا حتی مخابرات ما با توجه به زیر ساخت‌ها خصوصی شده و وزیر ورزش و جوانان باید با توجه به قول خود در فراکسیون هر چه سریعتر در این مورد اقدام کند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: پرسپولیس ، استقلال ، اموال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.