سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبادلات تجاری چین و کره شمالی در سراشیبی سقوط

اطلاعات منتشر شده از جانب گمرک چین نشان می‌دهد صادرات سوخت از این کشور به کره شمالی با کاهش روبرو بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، اطلاعات گمرکی منتشر شده نشان می‌دهد صادرات بنزین و گازوئیل چین به کره شمالی و نیز واردات سنگ معدن آهن از کره شمالی در ماه اوت کاهش یافته است. این کاهش سطح تجارت میان دو کشور، در پی وضع تازه‌ترین تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ صورت گرفته است.

این اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد چین برای نخستین بار پس از ماه فوریه که واردات سوخت از کره شمالی را ممنوع اعلام کرده بود، 1.6 میلیون تن ذغال سنگ از کره شمالی وارد کرده است.

در این گزارش علت ادامه واردات ذغال سنگ کره شمالی اعلام نشده بود. یک مقام از گمرک چین گفت این مسئله بررسی خواهد شد.

ماه گذشته و در پی انجام ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ وضع کرد که بر اساس آن صادرات ذغال سنگ، سنگ آهن، سرب، سنگ معدن سرب و شیلات این کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد. این تحریم‌ها در ماه جاری میلادی به مرحله اجرا رسیدند. با این‌حال، چین اقدامات جدید علیه کره شمالی را از روز 15 اوت آغاز کرد.

در این گزارش صادرات گازوئیل چین به کره شمالی 170 تن اعلام شده است. این در حالی است که در ماه اوت سال گذشته میلادی این رقم صفر اعلام شده بود. همچنین صادرات بنزین چین به کره شمالی 180 تن گزارش شده است. این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، 96.3 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

 

کمرنگ شدن روابط تجاری کره شمالی و چین 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.