سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تامین سفارشات فولاد خوزستان از استان

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی خوزستان گفت: اجازه داده نشود تا سفارشات شر کت فولاد که امکان‌ ساخت آن‌ها در خوزستان است، از استان دیگر تامین ‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرانی، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی خوزستان بیان داشت: فولاد خوزستان ‌از ظرفیت‌ها و ‌منابع استان استفاده می‌کند ولی مدیرعامل آن را پروازی و از تهران انتخاب می‌کنند و این مساله‌ای است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: اگر فولاد خوزستان بخش خصوصی است، باید بابت آسیب‌های محیط زیستی به مردم و گیاهان به خصوص در روستاهای اطراف شرکت خسارت پرداخت کند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی خوزستان تصریح کرد: این شرکت خصوصی باید بابت آسیبی که به سبب تردد ماشین‌های سنگین‌ به زیرساخت‌های استان وارد می‌کند، خسارت سنگین پرداخت کند زیرا تردد ماشین‌های این شرکت باعث خسارات فراوانی به جاده‌ها و سایر زیرساخت‌های استان می‌شود.

کرانی ادامه داد: اگر عنوان می‌شود شرکت فولاد خوزستان خصوصی است، ‌نباید در خصوص مشکلات تامین‌ آب، برق و دیگر موارد انرژی زا در شرایطی که با مشکل مواجه می شود، ساعت ها وقت نمایندگان، مدیران‌ استان و استانداری را بگیرد.

وی بیان داشت: شرکت فولاد خوزستان، اگر دولتی است اولین وظیفه و اصل این است که استاندار و نمایندگان ‌استان بنا به شرایط استان در پروسه انتخاب مدیر آن نظارت داشته باشند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی خوزستان، عنوان کرد: این شرکت مدت زیادی است که عمده سفارشات خود را از خارج از استان ‌تامین‌ می‌کند و این وضعیت‌ شایسته استانی که ۷۰ شهرک‌ صنعتی دارد، نیست و دهن‌کجی به منافع خوزستان است.

کرانی اظهار کرد: اشتغال در فولاد خوزستان‌ با توجه به وسعت ‌زمین‌هایی که در اهواز در اختیار دارد، در مقایسه با شهرک صنعتی شماره یک که حدودا ۱۰ هکتار اشغال کرده است و ۲۲۰۰ نفر در شرایط عادی اشتغال دارد، اشتغال در این شرکت بسیار ناچیز است و مشکلات فراوانی را نیز برای استان به وجود آورده است.

وی گفت: از دولت و وزارت صنعت و معدن انتظار داریم تا اجازه ندهند، این شرکت مدیر از خارج از استان بیاورد و امیدواریم با درایت نمایندگان‌ در این انتخاب‌ها بازبینی شود. از همه مهم تر سالی که به نام تولید داخل و اشتغال است باید به مدیریت فولاد خوزستان و دیگر مدیران‌ که موضوع فولاد را دنبال می‌کنند اجازه داده نشود تا سفارشاتی که امکان‌ ساخت آن‌ها در خوزستان است، از استان دیگر تامین ‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد حسین
۱۰:۰۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
سهم ما از فولاد خوزستان فقط آلودگی هاش هست، وای از این شرکت که نزدیک ترین فولادسازی جهان به مرکز شهر هست