سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرستان سلسله؛

نصب ضریح امامزاده پیرمحمد(ع) سلسله

ضریح آستان مقدس امامزاده پیرمحمد(ع) شهرستان سلسله دوشنبه، سوم مهرماه طی مراسمی نصب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ در راستای اجرای برنامه‌های عمرانی در بقاع متبرکه و به‌منظور آماده سازی بقعه متبرکه آستان مقدس امامزاده پیر محمد(ع) شهرستان سلسله، ضریح مطهر این امامزاده واجب‌التعظیم، ساخته و در محل این بقعه متبرکه نصب شد.

این ضریح مطهر با الگو گیری از ضریح مطهر امام رضا(ع) توسط هنرمندان برجسته اصفهانی با سازه اصلی چوب چنار به مساحت تقریبی شش مترمربع ساخته شده که بر روی بدنه این ضریح مطهر آیاتی از کلام الله مجید و ابیات «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» از شاعر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) محتشم کاشانی در تاج این ضریح با قلم‌زنی‌هایی زیبا و با ظرافت همراه با طلاکاری و میناکاری اجرا شده است.

چهار گلدانی در رئوس چهار گوشه بالایی آن نصب شده و از مهره ماسوره‌های درجه یک برای پنجره‌های مشبک آن استفاده گردیده است.

با توجه به اتمام عملیات احداث بقعه متبرکه امامزاده پیر محمد(ع) به مساحت تقریبی ۱۵۰ متر مربع، بعد از تکمیل سنگ فرش کف ایوان و نمای بیرونی طی دو ماهه آینده، آیین افتتاح این بقعه متبرکه و رونمایی از این ضریح مطهر، همزمان با هفته وقف در اوایل ماه ربیع‌الاول انجام خواهد شد.

یادآور می‌شود، آستان مقدس امامزاده پیر محمد(ع) که در بین مردم منطقه به پیرمحمدشاه معروف است، همچون نگینی بر فراز تپه‌ای مشرف بر جاده دسترسی فیروزآباد ـ سلسله قرار گرفته و مشتاقان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را لبریز از معنویت می‌نماید.

هزینه در بقاع متبرکه امامزادگان نوعی سرمایه‌گذاری است

رضایی‌پور، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستانگفت : هزینه کردن در بقاع متبرکه امامزادگان نوعی سرمایه‌گذاری است و چنان‌چه توجه جدی به این موضوع شود شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه خواهیم بود و در غیر این‌صورت باید در جاهای دیگری هزینه کنیم.

وی در ادامه به تحلیل و بررسی چگونگی مهاجرت امامزادگان به کشور ایران پرداخت و برابر مستندات تاریخی از ظلم و جور خلفای اموی و عباسی، تبلیغ اسلام ناب محمدی و محبت ایرانیان به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در میزبانی از سلاله‌های نبوی(ص)، مهاجرت امام رضا(ع) به‌عنوان دلایل اصلی مهاجرت امامزادگان به ایران اسلامی یاد کرد.

لازم به ذکر است، همایش شهرستانی تکریم و تجلیل از امامزادگان شهرستان الیگودرز با حضور پرشکوه مردم متدین دهستان فرسش، هیئت‌ امنای بقاع متبرکه و مساجد و مدیران ادارات و نهادهای دولتی و انقلابی شهرستان الیگودرز در بقعه متبرکه امامزادگان سه تن فرسش برگزار شد.

انتهای پیام/ د

ضریح امامزاده پیرمحمد(ع) سلسله نصب شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.