سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عملیات آتش‌نشانی استان اصفهان خبر داد:

استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزار برای مدیریت بهتر حوادث

معاون عملیات آتش‌نشانی استان اصفهان گفت: نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی تهیه شده که در زمان بروز حادثه، اطلاعات دقیق را گزارش می‌کند و به مدیریت بهتر زمان که فاکتور تعیین‌کننده‌ای در حوادث است کمک شایان می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رضوانی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: مهم‌ترین انتظار مردم از آتش‌نشانی حضور به موقع آتش‌نشان در زمان وقوع حادثه است.

وی افزود: حوزه عملیات از مهم‌ترین بخش‌های سازمان آتش‌نشانی است که در زمان وقوع حادثه وارد عمل می‌شود و زمانی که بخش‌های دیگر هم کار خود را به درستی انجام می‌دهند عملکرد بهتری هم دارد.

معاون عملیات آتش‌نشانی استان اصفهان گفت: آموزش نیروهای عملیات، تجهیز ناوگان به خودروها و تجهیزات روز دنیا و توسعه ستاد فرماندهی از دیگر اقدامات تأثیرگذار در عملکرد آتش‌نشانی است.

وی در خصوص توسعه ستاد فرماندهی اذعان داشت: در بازدیدهایی که از ستاد فرماندهی دیگر شهرها داشتیم، بدون اغراق باید گفت که امکانات ستاد فرماندهی آ‌ن‌ها به اندازه یکی از اتاق فرمان‌های ایستگاه‌های آتش‌نشانی استان اصفهان است.

رضوانی عنوان کرد: امکانات معمول یک اتاق ستاد فرماندهی شامل بی‌سیم و خط تلفن 125 است تا به محض تماس، نزدیک‌ترین ایستگاه از اطلاعات حادثه مطلع شود اما سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان تنها به این موارد اکتفا نکرده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی تهیه شده که در زمان بروز حادثه، اطلاعات دقیق را گزارش می‌کند و به مدیریت بهتر زمان که فاکتور تعیین‌کننده‌ای در حوادث است کمک شایان می‌کند.

معاون عملیات آتش‌نشانی استان اصفهان گفت: روند نمودار رشد حریق با گذشت زمان به صورت تصاعدی است و در حوادث هم، زمان عنصر حیاتی و تأثیرگذاری است، بنابراین استفاده از نرم‌افزارها در ستاد فرماندهی دقت عمل را بالا می‌برد.

وی همکاری با سامانه 118 را از دیگر اقدامات آتش‌نشانی دانست و بیان داشت: با همکاری 118 در زمان تماس با سازمان آتش‌نشانی، آدرس و تلفن فرد تماس گیرنده در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

رضوانی در پایان آموزش فشرده و بالابردن آمادگی نیروها را دستور کار کنونی آتش‌نشانی بیان کرد و گفت: سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان اگر سازمان نمونه نباشد اما جزو برترین‌هاست.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.