سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد رتبه‌‌های برتر کنکور پذیرفته‌شده در دانشگاه‌ها از استان سمنان

امسال 386 داوطلب آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها از استان سمنان حائز رتبه کمتر از 2 هزار شدند که نسبت به سال گذشته 33.33 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین فولادیان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : امسال 386 داوطلب آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها از استان سمنان حائز رتبه کمتر از 2 هزار شدند که نسبت به 288 نفر در سال گذشته 33.33 درصد بیشتر بود.


وی افزود : داوطلبان آزمون سراسری پذیرفته شده در دانشگاه های کشور از استان سمنان که دارای رتبه زیر 2 هزار بودند شامل 240 دختر به میزان 63.5 درصد و 144 پسر به میزان 37.5 درصد بودند.


فولادیان با اشاره به اینکه از پذیرفته شدگان دانشگاه های کشور از استان سمنان 19 پسر و دختر دارای رتبه زیر 100 در آزمون سراسری بودند، یادآور شد: 92 نفر رتبه 101 تا 500 آزمون سراسری، 91 نفر رتبه 501 تا یکهزار آزمون سراسری و 182 نفر رتبه بین یکهزار و یک تا 2 هزار داشتند.


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: از دارندگان رتبه های زیر 2 هزار آزمون سراسری امسال در استان سمنان 24 درصد در رشته علوم ریاضی و فیزیک، 16.4 درصد در رشته علوم تجربی، 37.2 درصد در رشته علوم انسانی، 12.5 درصد در رشته زبان‌های خارجی و 9.9 درصد در رشته هنر در دانشگاه های کشور پذیرفته شدند.


وی با بیان اینکه نام دانشگاه هایی که این داوطلبان با رتبه های زیر 2 هزار از استان سمنان را پذیرفته‌اند از سوی سازمان سنجش کشور اعلام نشده و در میانه پاییز اعلام می‌شود، بیان کرد: در سال های گذشته سمنان پس از یزد، دومین استان با بیشترین پذیرفته‌شده دانشگاهی به نسبت جمعیت بود و برای امسال هنوز این طبقه‌بندی هنوز مشخص نشده است.


افزایش داوطلبان با رتبه های زیر 2 هزار از استان سمنان در کنکور سراسری سال 96


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان با رتبه های زیر 2 هزار از استان سمنان در کنکور سراسری امسال نسبت به سال گذشته در تمام رشته‌ها به جز زبان‌های خارجی، یادآور شد: در آزمون سراسری ورود به دانشگاه های کشور سال گذشته 25.3 درصد دارندگان رتبه های زیر 2 هزار از رشته علوم ریاضی و فیزیک، 14.2 درصد از رشته علوم تجربی، 38.9 درصد از رشته علوم انسانی، 10.4 درصد از رشته زبان‌های خارجی و 11.1 درصد از رشته هنر بودند.


انتهای پیام / ه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.