سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلحشوری:

حضور اجتماعی زنان باعث رشد جامعه و فرزندان می‌شود/نگاه زنانه، دید دقیق و ضروری برای رشد یک جامعه است

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:حضور اجتماعی زن، از وی مادر بهتری خواهد ساخت و این امر باعث رشد جامعه و فرزندان می‌شود.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تخصصی و عمومی «بررسی نقش زنان در فعالیت های اجتماعی» با حضور پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در سرای محله شریعتی جنوبی واقع در منطقه 19 تهران به میزبانی مجمع مشورتی تحصیلکردگان این منطقه و مجمع پیشتازان منشور شهروندی برگزار شد.

پروانه سلحشوری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به حضور زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: زنان با حضور در جبهه‌های حق بر علیه باطل به این مشارکت اجتماعی لبیک گفته بودند و بعضا در ایام محرم نیز حضور و مشارکت چشمگیر این بانوان را می توان مشاهده کرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور بانوان در مشارکت‌های اجتماعی در منطقه 19 گفت: موضوع مشارکت های اجتماعی در این محله به خوبی دیده می شود. بعضا در خانواده های مذهبی دیده می شود که از حضور بیش از حد بانوان در جامعه جلوگیری می شود؛ ما خوشبختانه مفتخریم که در دین اسلام زن و مرد پا به پای هم در قعالیت های اجتماعی مشارکت داشته و دارند.

وی با اشاره به ضرورت حضور بانوان در عرصه اجتماعی گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس زنان از زیور آلات و کالای گران بهای خود می گذشتند و برای رزمندگان خرج می کردند. ما در جنگ پزشکان زن و یا حتی زنان سرباز بسیاری در جنگ داشتیم. زنان در پشت صحنه جبهه های جنگ با معنی کلمه پشتیبانی کامل را انجام می دادند.

سلحشوری بیان داشت: بی تفاوتی اجتماعی بیشترین آسیب را به جامعه وارد می کند. برای داشتن توسعه پایدار، جوامع محلی ما باید توانمند شوند و با مشارکت اجتماعی زنان و مردان این امر امکان پذیر است. نگاه زنانه، دید دقیق و ضروری برای رشد یک جامعه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهر و محلات ما بیشتر با نگاه مردانه طراحی می شود و فرصت برای حضور زنان در این امر امکان پذیر نیست گفت: امنیت یکی از مهم ترین مولفه ها برای حضور اجتماعی زنان در جامعه است که مختل می شود. وقتی مردان سیاستگذار هستند و برنامه ریزی می کنند، چنین مشکلاتی که زنان با آن درگیر هستند را نمی دانند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: زنانی که تجربه حضور در جامعه، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی، تجربه به روز شدن و درک متقابل را به مراتب بیشتر از زنان خانه دار دارند، بیشتر همسران خود را درک می کنند.

وی در پایان گفت: حضور اجتماعی زن، از وی مادر بهتری خواهد ساخت و این امر باعث رشد جامعه و فرزندان خواهد شد.

در این نشست تعدادی از اعضای مشورتی منطقه 19 مشکلاتی از قبیل پایین بودن سطح کیفیت آب آشامیدنی منطقه، عدم توجه مسئولان به زنان کارآفرین و زنان دارای استعداد در عرصه های مختلف، عدم وجود پایگاه اورژانس اجتماعی، عدم توجه به سکونت مردم در کوره های آجرپزی، کارتن خواب ها و دیگر آسیب‌های اجتماعی که در مناطق جنوبی شهر تهران و این منطقه وجود دارد، اشاره کرده و خواستار کمک در بهبود این معظلات در منطقه شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.