سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحدتی هلان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

فرزندآوری نباید مانعی برای بازگشت زنان به محیط کار شود

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرزند آوری برای زنانی که در مرحلۀ بارداری و شیردهی هستند، نباید منجر به اخراج آن‌ها از محل کارشان شود.

وحدتی هلان، نمایندۀ مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با مرخصی زایمان و دوران شیردهی اظهار کرد: زنانی که بچه‌دار می‌شوند، نباید اضطراب اخراج شدن از محل کار خود را داشته باشند.

وی افزود: به همین منظور مجلس وظیفه دارد تا از طریق قانون اقداماتی را در رابطه با وضعیت کاری زنانی که بچه‌دار می‌شوند، انجام دهد.

نمایندۀ مردم بستان آباد اظهار داشت: اگر در این رابطه خلأ قانونی وجود داشته باشد، وظیفۀ مجلس و قوۀ قضاییه است تا با رایزنی این خلأ را جبران کنند.

گفتنی است، در پی شکایتی مبنی بر ابطال دستورالعمل شماره 49517-93/3/19، بخشنامه مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ممنوعیت اخراج زنان کارگر در ایام مرخصی زایمان و دوران شیردهی (تا پایان دوسالگی کودک)، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری وارد رسیدگی شد.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از انجام بررسی‌های لازم، بخشنامه مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ممنوعیت اخراج زنان کارگر در ایام مرخصی زایمان و دوران شیردهی (تا پایان دوسالگی کودک) را ابطال کرد.

انتهای پیام/

فرزندآوری مانعی برای اشتغال زنان نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.