سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دادگستری کرمان؛

اقدامات فرهنگی راهی برای مقابله با ناهنجاری ها

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای مقابله با ناهنجاری های فرهنگی،راه کار فرهنگی لازم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که با موضوع آسیب ها و تهدیدات فرهنگی واجتماعی شهر کرمان در محل دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد،گفت: یک بخش برخورد با آسیب های اجتماعی برخورد قضایی، انتظامی و نظارتی دستگاه متولی است اما زیر ساخت این کار، اقدامات فرهنگی است.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی باید در حوزه فرهنگی برای رفع آسیب های اجتماعی تلاش کند و در زمینه برخوردی نیروهای قضایی، انتظامی و ... به صورت جدی فعال هستند.

موحد با اشاره وجود استکبار فرهنگی در جهان، گفت: فرهنگ لیبرال در غرب خود را فرهنگ برتر دنیا و بشریت می داند و اعتقاد دارد سایر فرهنگ ها مزاحم توسعه و رشد بشریت هستند بنابراین همه تلاش، کوشش و تکنولوژی خود را به کار می گیرد که سایر فرهنگ ها را قتل عام و تخریب کرده و جوامع بشری را از فرهنگ خودشان تهی و فرهنگ لیبرال را جایگزین کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت:در دنیای امروز استکبار فرهنگی در قالب شعارهای عامه پسند از جمله حقوق بشر، آزادی، صلح و امنیت بین المللی، رشد و توسعه بشر و .... در صدد است که فرهنگ، آداب و سنن خود را به ملت ها غالب کند.

وی با بیان اینکه باید آسیب های اجتماعی را به عنوان یک پدیده شناخت،گفت: آسیب های اجتماعی حوزه های مختلفی دارد و در حال حاضر طلاق، حاشیه نشینی، امنیت اخلاقی و اعتیاد مهمترین آسیب های اجتماعی کشور است.

موحد گفت: آسیب های اجتماعی خود معلول بسیاری از موارد از جمله عقب ماندگی در حوزه تکنولوژی و تضادهای فرهنگی هستند که به صورت ریشه ای باید این موارد برطرف شوند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان افزود: وجود تضادهای فرهنگی در جامعه موجب بروز آسیب های اجتماعی شده است و شورای فرهنگ عمومی و سایر نهادهای فرهنگی باید برای رفع این تضادها برنامه ریزی کنند.

وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید در راستای زیرساخت های فرهنگی و ایجاد عرف اسلامی در جامعه برنامه ریزی کند.

موحد ضمن بیان این مطلب که در طرح نماد برای دانش آموزان پرونده شخصیت تشکیل می شود ،‌افزود: در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی باید تحت عنوان پیشگیری رشد مدار حرکت کرد که در دنیا نیز تجربه شده است و در این رابطه دستگاه قضایی با همکاری وزارت آموزش و پرورش طراحی تحت عنوان نماد را طراحی و اجرایی کرده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اظهار کرد: در طرح نماد برای هر دانش آموز پرونده شخصیت تشکیل می شود و دانش آموزان به نوعی پالایش شده و پس از آن تحت نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان کشور می روند.

وی گفت: در این طرح در ابتدا باید مدیران، سپس والدین و سپس دانش آموزان تحت آموزش قرار گیرند تا در نهایت اجرای موفق این در آینده منجر به کاهش چشمگیر بزهکاری خواهد شد.
انتهای پیام/ح

شورای فرهنگ عمومی در بحث ناهنجاریها فعالیت کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.