سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برگزاری آئین حرکت کاروان نمادین کربلا و تعزیه حر

کاروان نمادین کربلا و تعزیه حر در حسینیه شهر بافران برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کاروان نمادین امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) آن حضرت در شهر بافران با حضور عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) به منظور یادآوری صنحه های غم انگیز کاروان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) برگزار شد.

این مراسم با استقبال گسترده مردم از مسجد سیدالشهدا (ع) بافران تا گلزار شهدای گمنام شهر بافران به مسافت سه کیلومتر به یاد و نام حرکت ۷۲ تن از یاران وفادار حضرت اباعبدالحسین (ع) با مدیحه سرایی و چاوش خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برگزار شد.

پیام این آئین زنده نگه داشتن آرمان ها و ارزش های واقعه عظیم عاشورا و انتقال نسل به نسل معارف اهل بیت (ع) و ابلاغ پیام عاشورا به دوستداران و عزادران حسینی است.

برگزاری این مراسم در راستای استقامت و پایداری بر حفظ اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر و بهره مندی از درس های مهم محرم و عاشورا بوده که سیدالشهدا و یاران وفادارشان آن را در سرزمین کربلا به نمایش همه عالمیان گذاشتند.

گفتنی است امام حسین(ع) و کاروان عاشورا از زمان حرکت خود از مکه به عراق در راستای دفاع از دین خدا و سنت جد بزرگوارش سختی‌ها و مشکلات فراوانی را تحمل کردند و در نهایت در روز 10 محرم در صحرای کربلا با شهادت خود و یارانشان از به انحراف رفتن دین خدا جلوگیری و آن‌ را احیا کردند.

اجرای تعزیه حر و پشیمانی وی از دیگر برنامه های مراسم ورود کاروان نمادین به کربلا بود .

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.