سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی :

برنج و شکر مورد نیاز هیاتهای عزاداری استان تامین شده است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برنج و شکر مورد نیاز هیات های عزاداری استان ویژه ماه محرم تامین شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیامک سرابندی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان  اظهار داشت: 347 تن سهمیه برنج و 330 تن سهمیه شکر ویژه ماه محرم و صفر به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

وی افزود: برنج از نوع هندی 1121 است که کیلویی 40 هزار ریال درب انبار شرکت یا در فروشگاههای زنجیره ای استان تحویل هیات ها و تکایا داده می شود.

سرابندی  گفت: با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی شبکه توزیع دارد برنامه ریزی شده تا اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اسامی هیات هایی که خواستار این کالاهای هستند را در قالب پنج حوزه در سطح استان اعلام کند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بعد از اعلام اسامی هیات ها، مجموعه تعاون روستایی برنج مورد نیاز را به شهرستان های متقاضی حمل و با قیمت هر کیلو 40 هزار ریال تحویل مساجد و هیات ها می دهد.

سرابندی اظهار داشت: شکر نیز با قیمت هر کیلو 25 هزار و 200 ریال درب کارخانه میبد یزد ارائه می شود و متقاضیان می تواند با معرفی نامه تبلیغات اسلامی شکر مورد نیاز را از محل خریداری کنند.

زارع کارشناس تشکل ها و هیات های دینی و انجمن های اسلامی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: 833 هیات مذهبی با هدف حفظ شعائر دینی، برپایی مناسبت های مذهبی و گسترش وحدت و انسجام در استان فعالیت می کنند.

علی زارع اظهار داشت: 181 هیات مذهبی از مجموع هیات های استان در زاهدان و بقیه در شهرستان های دیگر فعالیت دارند.

مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان همواره در همه مناسبت های مذهبی به ویژه محرم حضوری چشمگیر در آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) دارند.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.



انتهای پیام /ع

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.