سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی در شورای شهر تهران؛

مدیریت بحران و شهری ما دارای عقب ماندگی‌های زیادی است

رئیس هیئت گزارش ملی پلاسکو گفت: مدیریت بحران و شهری ما دارای عقب ماندگی های زیادی است، امیدوارم شورای شهر اقداماتی را برای این بحران انجام دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدتقی احمدی رئیس هیئت گزارش ملی پلاسکو با اشاره به مسئولیت شهرداری و شورای شهر در حادثه پلاسکو اظهار داشت: محدوده بررسی خود را به دو سوال اصلی ارجاع می دهم. شورای شهر و شهرداری اگر دارای مسئولیت ها و وظایفی بودند و اختیارات به درستی انجام می‌شد، حادثه پلاسکو به این شکل اتفاق نمی‌افتاد.

وی ادامه داد:باید گفت که قوانین و مقررات در کشور ما به چه نحوی است که این حادثه به این شکل اتفاق افتاده است؟

احمدی گفت: این حادثه را یک مثلت در نظر بگیرید که در راس آن مالک ساختمان قرار دارد و اولین شخصی است که مسئولیت ایمنی این ساختمان را برعهده دارد. دوم بنیاد مستضعفان مسئول ایمنی بود و با بررسی هایی که انجام دادیم مشخص شد عملا اقدامات لازم برای ایمنی ساختمان صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری و سازمان های زیر مجموعه آن همچون سازمان آتش نشانی مسئولیت هایی بر عهده داشتند که از باب نظارت بر شهرداری می توانستند کارهایی را انجام دهند.

رئیس هیئت گزارش ملی پلاسکو تصریح کرد: طبق قانون، شهرداری باید با صراحت اعلام کند که چه ساختمان هایی در شهر ناایمن هستند.

وی ادامه داد: به ساختمان پلاسکو 14 بار اخطار داده شد و شهرداری می دانست که این ساختمان در معرض خطر است و علی رغم آن کاری برای ایمن سازی‌اش انجام نشد.

احمدی گفت: سازمان آتش نشانی دارای کاستی های جدی است، اما با این حال وارد صحنه شد و نیروهای آتش نشانی برای جلوگیری از حریق از جان خود گذشتند و این سازمان خلاهای قانونی ندارد.

وی ادامه داد: در ضلع دیگر این مثلت وزارتخانه ها هستند که به موجب قانون حداقل 30 کارگاه در این ساختمان وجود داشت، اما وزراتخانه ها هیچ نظارتی بر این کارگاه ها و ساختمان نداشتند.

رئیس هیئت گزارش ملی پلاسکو اظهار کرد: نگاه شهرداری ها باید به شهرها تغییر کند. شهرداری‌ها هم اکنون با دریافت مالیات‌ها و جرایم مربوط به ساخت و ساز، کسب درآمد می کنند.

وی ادامه داد: مدیریت بحران و شهری ما دارای عقب ماندگی های زیادی است، امیدوارم شورای شهر اقداماتی را برای این بحران انجام دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.