سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

علت اصلی بحران بیکاری، بدفهمی دولت از اشتغالزایی است

شافعی گفت: اگر برای حل بحران بیکاری تدبیری اندیشیده نشود، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی زیادی خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد : اگر برای حل بحران بیکاری تدبیری اندیشیده نشود، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی زیادی خواهد داشت و ‌علت اصلی مشکلات در این حوزه ، بدفهمی دولت از اشتغالزایی است.

رییس اتاق ایران تأکید کرد : تنها راه برون‌رفت دولت از وضع فعلی، اعتماد مجدد به بخش خصوصی است و زمینه اعتماد بخش خصوصی را هم باید فراهم کند، چراکه دولت بدون بخش خصوصی قادر به حل مشکلات نیست.

شافعی با بیان اینکه صنعت و تولید تنها با صدور مجوز رونق نمی‌گیرد ، گفت : اگر اقتصاد مقاومتی هدف اصلی کشور است باید همه قوای سه گانه و بخش خصوصی ، همگرا شوند.

وی با اشاره به پایان دوره دو ساله کمیسیون‌های تخصصی این اتاق گفت: تمام سوابق تاریخی و تصمیم های دولت در ادوار گذشته نشان می‌دهد اعتماد بخش خصوصی واقعی به دلیل تصمیم های دولت و بی‌تفاوتی‌ در جبران آنها با خدشه روبرو شده است.

شافعی ادامه داد : اجرای ناکارآمد برنامه های خصوصی‌سازی دولت در سال‌های گذشته و تصمیم گیری در دوره درآمدهای نفتی به سود دولت و نادیده گرفتن بخش خصوصی سبب این بی‌اعتمادی شده است.

رییس اتاق ایران افزود : دولت در زمان بحران اقتصادی و کاهش درآمدهای نفتی به بخش خصوصی توجه می کرد اما زمانیکه درآمدهای نفتی بالا بود، بخش خصوصی جایگاهی نداشت.

شافعی در خاتمه گفت: امروز بسیاری از مفاهیم در کشور از قبیل تولید، صادرات، قانون، بانک مرکزی، بخش خصوصی و ... بارها استفاده و مطرح می‌شود، اما بیشتر جنبه تشریفاتی داشته است و دولت در عمل اعتقادی به این مفاهیم آنطور که در دیگر کشورها رایج است، ندارد.

انتهای پیام/

صنعت و تولید با صدور مجوز رونق نمی‌گیرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.