سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی وضعیت پیشرفت روش های نوین آبیاری زمین های کشاورزی در شهرستان خوی

با حضور فرماندار خوی وضعیت پیشرفت روش های نوین آبیاری زمین های کشاورزی این شهرستان بررسی شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سید محمد عابدی در این جلسه ، استان آذربایجان غربی را دومین استان پرآب کشور عنوان کرد و افزود: متاسفانه با جود پرآب بودن استان نتوانسته ایم از این منابع درست استفاده کنیم.

فرماندارخوی برنامه ریزی جهشی در آبیاری تحت فشار را ضروری دانست و افزود: در صورت عدم برنامه ریزی صحیح شاهد بحران هایی از قبیل کم آبی و به تبع  آن مهاجرت خواهیم بود.

سیدمحمد عابدی در ادامه، تشکیل کمیته آبیاری تحت فشار را در شهرستان ضروری دانست و افزود: کمیته آبیاری تحت فشار متشکل از سازمان های ذیربط با مشارکت بخشداری ها و دهیاری ها برای بررسی مسائل و مشکلات آن تشکیل تا با اتخاذ راه کارهای لازم عقب ماندگی های موجود در سال های گذشته رفع شود.

کبیری نماینده مردم شهرستان های خوی و چایپاره در مجلس با استقبال از پیشنهاد فرماندار خوی مبنی بر تشکیل کمیته آبیاری تحت فشار بر مشخص شدن دبیرخانه آن و تشکیل اولین جلسه این کمیته تاکید نمود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اراضی کشاورزی استان را یک میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: از از یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی استان 400هزار هکتار آن زمین آبی و 600 هزار هکتار آن دیمی می باشد.

وی تصریح کرد: از 400هزار هکتار زمین کشاورزی آبی نیز 54 هزار هکتار آن مجهز به آبیاری نوین شده است و این آمار در شهرستان خوی 560 هکتار  می باشد.

کریم زاده با اشاره به عوامل پایین بودن آمار آبیاری نوین زمین های کشاورزی اظهار داشت: فراوانی آب و پراکندگی زمین های کشاورزی از جمله عوامل پایین بودن آمار زمین های کشاورزی آبیاری نوین می باشد.

انتهای پیام/ب

وضعیت پیشرفت روش های نوین آبیاری زمین های کشاورزی در شهرستان خوی

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.