سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نژادبهرام در صحن علنی شورای شهر تهران:

شناسایی نقاط بی دفاع شهر تهران ضروری است/ فضاهای ناایمن شهری، خشونت اجتماعی را افزایش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: وجود برخی از نقاط بی دفاع در فضای شهر تهران، ایمنی شهروندان را با مخاطرات فراوانی روبرو کرده است و این نقاط باید شناسایی شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز( یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به وجود برخی از فضاهای ناایمن در شهر تهران اظهار داشت: فضاهای بی دفاع شهری، ضمن ایجاد مخاطرات فراوان برای شهروندان تهرانی، بر گسترش آسیب های اجتماعی نیز دامن می زند.

وی افزود: اعضای این دوره شورا باید برای شناسایی و پاکسازی نقاطی که فضاهای ناایمن به حساب می آیند، اقدام کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: ایجاد فضایی امن برای مردم و شهروندان پایتخت نشین امری ضروری است و مسئولان باید بر بهبود فضاهای ناایمن شهر توجه کنند.

نژادبهرام لزوم توجه به فضاهای بی دفاع شهری را از دو جهت دارای اهمیت برشمرد و گفت: در درجه اول وجود فضای بی دفاع شهری منجر به بروز مشکلات و ایجاد آسیب های اجتماعی می شود و پس از آن از منظر شهرسازی، شهری چون تهران را با مسائل و مشکلاتی مواجه می‌کند و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

وی گفت: بازتولید خشونت اجتماعی و گسترش آسیب های اجتماعی، با وجود فضاهای بی دفاع شهری، روند رو به افزایش پیدا کرده و مرتفع کردن این مسائل در گرو تعیین دقیق این نقاط است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: بر اساس ماده 104 برنامه دوم، شهرداری تهران باید نسبت به اصلاح و بازسازی نقاط ناایمن اقدام و ایمنی و امنیت شهروندان در مسائل حوزه شهری را تامین کند.

نژادبهرام تصریح کرد: معاونت شهرسازی باید شناسایی نقاط ناایمن و فضاهای بی دفاع شهری را پیگیری و گزارش آن را به طور دقیق ارائه کند.

وی افزود: تکیه بر آمار و ارقام و گزارش‌های سطحی که با شاخص‌های تعیین شده برای نقاط ناایمن از سوی سازمان شهرداری تهران همخوانی ندارند، کار درستی نیست.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مناطق جرم‌ خیز و فضاهای بی دفاع شهر تهران باید به طور دقیق مشخص شوند و راه های دسترسی و بررسی مخاطرات آن‌ها باید تعیین شود.

انتهای پیام/

ضرورت شناسایی نقاط ناایمن شهر تهران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.