سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیرجان رتبه دار امنیت در استان کرمان

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان سیرجان گفت:سیرجان در سال گذشته از لحاظ مولفه های امنیتی رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محسن نیکورز دادستان عمومی وانقلاب شهرستان سیرجان افزود:بخش عمده ای از کشفیات مهم از جمله قاچاق کالا و مواد مخدر که نشان از توان اطلاعاتی و عملیاتی نیروهای امنیتی و انتظامی دارد مربوط به سایر نقاط کشور هستند که صرفا در حوزه شهرستان کشف گردیده اند.

وی عنوان کرد:با نگاهی به متهمان و محکومان زندانی ,بخش قابل توجهی از این افراد غیر بومی شهرستان هستند که صرفا به لحاظ شناسایی و عبور از سیرجان دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان ضمن انتقاد از برخی نشریات که اقدام به بزرگ نمایی و انتشار اخبار صرفا منفی می نمایند، اظهار داشت: سیرجان ظرفیت های فرهنگی ,اجتماعی و اقتصادی بزرگی دارد و نشریات می توانند در ارتقای انها کمک کنند.

وی ادامه داد:کسب رتبه اول کنکور در رشته تجربی توسط یک سیرجانی،ثبت جهانی گلیم،سرداران شهید،نویسندگان،ورزشکاران وشعرای سیرجانی که از مفاخر ملی هستند،وجود هیات های مذهبی که این شهر را دارالحسین نامیده اند و... همگی نشان از اصالت توانمندی و تعهد مردمان سیرجان دارد.

نیکورز بیان کرد:بدیهی است موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در یک پنج راه ترانزیتی و مهاجر پذیری شهرستان در کنار سایر عوامل ارتکاب جرم را تشدید می کند و اصولا همپای توسعه شهرها جرایم نیز افزایش می یابند

وی تصریح کرد: با همت مسولان و اعضای محترم شورای تامین علیرغم وجود همه تهدیدات و آسیب ها شهرستان سیرجان توانست با توجه به تمام مؤلفه های امنیتی رتبه اول استان را در سال ۹۵ به دست آورد.

وی بیان داشت:ریشه یابی و مطالبه گری در موضوعاتی مانند بیکاری،فقر،آسیب های اجتماعی و خانوادگی همچون اعتیاد ,طلاق,فرهنگ ترافیکی و... به مراتب مفید تر از پرداختن به اخبار منفی است.

این مقام قضائی یاداور شد:بزرگ جلوه نشان دادن معضلات و آسیب هایی همچون مصرف مشروبات الکلی,تخلفات انتخاباتی,فروش جیرجیرک و... جز ایجاد ضربه فرهنگی و ایجاد ذهنیت منفی فایده دیگری ندارد.

وی گفت:نشریات بایستی رویکرد فعالیت خود را به آسیب شناسی ,تحلیل و ارایه راهکار و استفاده از نظر کارشناسان حوزه های مختلف متوجه سازند و در واقع به عنوان نماینده افکارعمومی مطالبه گر رفع مشکلات و آسیب ها باشند.

دادستان سیرجان افزود:تلاش در کسب و اطلاع از اخبار صرفا منفی و انتشار آنها ممکن است در کوتاه مدت برای برد رسانه ای یک سایت و یا نشریه مؤثر باشد اما در درازمدت باعث عوض شدن ذهنیت و نگاه به اصالت و فرهنگ یک اجتماع می شود.

انتهای پیام/ی

رسانه ها در موضوع آسیب های اجتماعی مطالبه گر باشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.