سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان:

نه تنها تحریم بلکه برجام را هم جدی نگرفتیم

رئیس پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: ما نیروهای نظامی این را یاد گرفتیم که هیچ‌گاه تحریم را جدی نگیریم، ما حتی برجام را هم جدی نگرفتیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود روزخوش امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، حرکت‌های اسلامی آغاز شد و دشمنان احساس خطر کردند.

وی افزود: با گسترش انقلاب اسلامی دشمنان نگران شدند و اگر انقلاب به پیروزی نمی‌رسید در حال حاضر ما وضعیت عربستان سعودی را داشتیم؛ پیش از انقلاب تجهیزات و ابزار دفاعی داشتیم ولی اختیار نداشتیم و سرسپرده بودیم.

رئیس پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 360 مورد تجاوز به مرز داشتیم اما در زمان بنی‌صدر هرچقدر که نیروی هوایی هشدار می‌داد هیچ واکنش و توجهی نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ‌های نوین نیروی هوایی به عنوان اولین نیرویی است که وارد صحنه شد؛ صدام پیش از آغاز جنگ با ایران اعلام کرد که یک هفته دیگر در تهران سخنرانی می‌کنم.

روزخوش بیان داشت: نیروی هوایی وقتی مشاهده کرد که نیروی هوایی عراق وارد کشور شده، خلبانان هوانیروز به صورت خودجوش عمل کردند؛ 4 ماه ابتدایی جنگ توانستیم با تجهیزات محدود خود به خوبی مقاومت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روز دوم جنگ توانستیم 200 فروند هواپیما را به پرواز درآوریم و به مدت 3 ماه نیروی هوایی عراق فلج شد اما 42 کشور به کشور عراق برای جنگ با ایران کمک می‌کردند.

رئیس پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان اذعان داشت: از زمان صفویه اصفهان مرکز توپخانه ایران بوده و در زمان دفاع مقدس نیز اصفهان نقش بسزایی برای تأمین تجهیزات و ادوات جنگی داشت.

وی یادآور شد: پایگاه هوایی شهید بابایی و منطقه جنگ الکترونیک شهید ابوعطا منطقه‌ای منحصر به فرد و تنها مرکز آموزش جنگ الکترونیک در خاورمیانه است و به صورت دقیق از شرق و غرب در مرکز ایران واقع شده است تا در صورت نیاز هواپیماهای اف.14 به کمک مرزهای کشور بروند.

روزخوش بیان کرد: سپاه، ارتش و نیروهای مردمی نقش خود در جنگ را به خوبی ایفا کردند؛ مهم‌ترین دستاورد 8 سال دفاع مقدس و انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی در زمینه جنگ هوایی تأسیس دانشکده خلبانی در ایران بود.

وی عنوان داشت: دانشکده خلبانی در پایگاه شهید بابایی پرورش‌دهنده بسیاری از متخصصان خلبانی است؛ ما نیروهای نظامی این را یاد گرفتیم که هیچ‌گاه تحریم را جدی نگیریم، ما حتی برجام را هم جدی نگرفتیم.

رئیس پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان متذکر شد: پروژه رادار مشعل با کمک دانشگاه صنعتی شریف سال گذشته رونمایی شد و جنگ الکترونیک با این رادار بومی اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش گرم «مدافعان حریم ولایت 7» هفته آینده برگزار خواهد شد و پس از آن نیز رزمایش جهاد برگزار می‌شود؛ قصد جنگ با هیچ کشوری را نداریم و کشورهای همسایه را به هیچ عنوان تهدید نمی‌دانیم.

 

انتهای پیام/م

 

رزمایش «مدافعان حریم ولایت 7» برگزار خواهد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.