سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان تولید کننده 15 درصد گندم کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تولید ۱۵ درصد گندم کشور توسط کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی گذشته با وجود همه مشکلات جوی و شرایط اقلیمی نامساعد، خوشبختانه با همکاری درون و برون سازمانی، استانداری، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، سازمان آب و برق و غیره در بخش کشاورزی توفیقات خیلی خوبی را در زمینه تولیدات محصولات استراتژیک ملی محور کسب کردیم.

وی اظهار داشت: محصولاتی که ضمن ملی بودن، جزء پروژه‌های اساسی در اقتصاد مقاومتی هستند؛ ۱۵ درصد از گندم کشور را در استان و ۱۱ درصد دانه روغنی کلزا با مقام دومی در خوزستان تولید شده است.

چنگلوایی با اشاره به تولید ۳۸ درصد ذرت کشور در خوزستان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۹۷ درصد بهای گندم پرداخت شده در حالیکه در استان‌های دیگر حدود ۵۰ درصد بهای خرید گندم به آن ها پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اذعان داشت: ۹۷ درصد چغندرقند کشت پائیزه متعلق به استان خوزستان و بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید قند در استان داشتیم. به صورت کلی مجموعه چغندرقند و نیشکر منجر به تولید حدود ۵۰ درصد قند کشور شده است.

این مقام مسئول گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای 7 هزار و ۲۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار به صورت بلاعوض جذب کردیم، علاوه بر اعتبار فوق، همچنین ۶۷ میلیارد تومان دیگر را به ما اختصاص دادند.

کیخسرو چنگلوایی بیان داشت: روی چغندرقند و کلزا اصرار داریم چون هم اکنون هم زمان را از دست داده‌ایم. جزء 2 کشت محوری و استراتژیک استان به جهت پایداری تولید و سودآوری است. در حوزه مارون انتظار حل مشکل برای این 2 محصول را داریم.

وی اظهار کرد: در کل به ازای هر هکتار دو نفر کارگر فصلی خواهیم داشت و با افزایش سطح زیر کشت به ویژه در حوزه تولید محصول چغندرقند و کلزا شاهد افزایش اشتغال‌زایی، تقویت اقتصاد و صنعت می‌شویم.

انتهای پیام/گ

خوزستان تامین کننده 15 درصد گندم کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.