سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش

هدایت تحصیلی بیش از 35 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 35 هزار و 905 دانش آموز پایه نهم این استان هدایت تحصیلی شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسنعلی شیرازی افزایش آگاهی دانش آموزان برای بهترین انتخاب به طور آگاهانه و آزادانه را از اهداف مهم برنامه هدایت تحصیلی عنوان کرد و اظهار داشت: در هدایت تحصیلی جدید، 75 درصد دانش آموزان و 25 درصد دیگران، در انتخاب رشته آنان نقش دارند.

وی تاکید کرد: هدایت تحصیلی در سالهای گذشته به دلیل بی توجهی دانش آموزان به علایق، استعدادها و ویژگی های شخصی و نیز انتخاب رشته آنان توسط گروه همسالان یا خانواده در حاشیه قرار گرفته اما با بررسی های لازم در سالهای اخیر این فرایند به متن آموزش و پرورش آمده است.

وی افزود: از مجموع افراد هدایت تحصیلی شده پایه نهم سیستان و بلوچستان تا کنون بیش از 24 هزار نفر از آنان در رشته های مختلف نام نویسی کرده اند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هدایت تحصیلی جدید بر اساس مولفه هایی همچون علاقه، استعداد، توان دانش آموز و نیازهای جامعه، امکانات و شرایط منطقه ای و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در تمام دروس، نظرات دانش آموزان و والدین، آزمون رغبت و توانایی، نظر مشاوره و دبیران انجام می شود.

شیرازی بیان کرد: هدف اصلی از انجام این امور ارتقاء توانایی دانش آموزان و والدین آنان به منظور انتخابی آگاهانه و آزاد است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.