سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان مقام اول تعداد حسینیه‌ها در کشور

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوزستان به خود می‌بالد که از لحاظ کثرت تعداد حسینیه‌ها در کشور مقام اول را دارد و این نشان‌دهنده ارادت مردم خوزستان به اهل‌بیت (ع) است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حسینیه‌ها مرکزی برای تربیت شهدا و آموزش فرهنگ شهادت است، امروز ما درخوزستان ۱۳۶ حسینیه مزین به نام شهدا داریم و امیدواریم تعداد آن ها بیشتر شود.

 وی اظهار کرد: حسینیه‌ها به عنوان مکانی مقدس به حساب می‌آیند که مرتبط با امام حسین(ع) هستند و این مکان‌ها فقط به شیعیان اختصاص دارد و در هر مکانی که تشییع بیشتر در دل مردم دوانده شده است، حسینیه‌های بیشتری نیز وجود دارد و نخستین مردم ایران که شیعه شده و حب امام علی(ع) در دل آن ها شکل گرفت، مردم خوزستان هستند.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حسینیه‌ها مرکزی برای تربیت شهدا و آموزش فرهنگ شهادت است، امروز ما در استان خوزستان ۱۳۶ حسینیه مزین به نام شهدا داریم و امیدواریم تعداد آن ها بیشتر شود.

امام جمعه موقت اهواز گفت: زنده نگه داشتن نام شهدا به منظور اعتلا فرهنگ شهادت به حساب می‌آید، فرهنگ شهادت مانند عطری می‌ماند که پس از باز شدن رایحه خوب و خوش آن، در همه جا منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: سوریه، یمن، بحرین و حشد‌الشعبی عراق نمونه‌ای از انتشار فرهنگ شهادت به حساب می‌آیند، در واقع فرهنگ شهادت همان فرهنگ ولایت و فرهنگ آزادی است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.