وی ضمن اشاره به خطرات و مشکلات تنوع تایپ هواپیما، گفت: بعضاً مشاهده میشود شرکتی ۸ فروند هواپیما دارد از ۵ تایپ متفاوت، که خود معضل بزرگی است در این خصوص در صدد هستیم که براساس دستورالعمل جدید تنوع تایپ را متناسب با تعداد ناوگان یک شرکت محدود کنیم. بدین ترتیب شرکتهای هواپیمایی فعال و در شرف تأسیس باید در روند برنامه ریزی فعالیتهای و توسعه ناوگان خود به این مهم توجه داشته باشند.
تقوایی از معلق شدن مجوز بهره برداری خطوط هواپیمایی در صورت عدم اثربخشی نظام کیفی و ایمنی آنها خبر داد.
وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران کیفی و ایمنی، گفت: در برخی موارد شاهدیم که به موضوع ایمنی و تضمین مرغوبیت در خطوط هوایی توجه شایسته نمیشود و مدیران کیفی و ایمنی باید به عنوان بازوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی باشند و بهبود مستمر در سیستم کیفی مشخص کننده وضعیت خط هوایی خواهد بود.
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در صورت عدم اثربخشی سیستم تضمین مرغوبیت و ایمنی، یافته سطح ۱ به شرکت هواپیمایی گرفته شده و بلافاصله عملیات پروازی آن متوقف و تعلیق خواهد شد.
انتهای پیام/