سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

تحصیل بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جدید

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش در مراسم نمادین نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مدارس فارس، در دبیرستان دخترانه شهیدان پژمان ناحیه ۲ شیراز اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با ماه محرم و هفته دفاع مقدس شده و امید است بتوانیم شعار عاشورا را که پیام استقلال، آزادی، عدالت، انسانیت و محبت است را به دانش آموزان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: استان فارس بر اساس تلاش معلمان سخت کوش و حسن تدبیر همکاران فرهنگی، از جمله استان های موفق در عرصه آموزش و پرورش، چنانچه طی سال های اخیر نیز سیر تکاملی خود را طی کرده و من به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش از این تلاش ها قدردانی می کنم.

نوید ادهم اصلی ترین کار آموزش و پرورش در سال های اخیر را تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت برشمرد و تصریح کرد: امسال ۱۳ و نیم میلیون دانش آموز در ۱۰۶ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند که بیش از ۹۶۰ هزار معلم پذیرای این دانش آموزان در مدراس هستند.

وی اضافه کرد: خروجی آموزش و پرورش با گستردگی زیاد و با وجود تلاش های فراوان، با نیازهای جامعه فاصله داشته و بر همین اساس و برای کارآمد کردن و بروز سازی آن طرح تحول بنیادین به تائید مسئولان ارشد نظام تحت عنوان سند تحول بنیادین تصویب شد.

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد: با همکاری همه نهاد ها و بویژه معلمان بتوانیم این تحول جدی و سرنوشت ساز را برای آینده کشور رقم بزنیم تا آموزش و پرورش را از یک نظام آموزشی، به یک نهاد فرهنگی - تربیتی تبدیل کنیم تا زمینه تربیت پذیری دانش آموزان فراهم شود.

نوید ادهم با تاکید بر نقش ویژه دانش آموزان در تحقق این کار مهم بیان کرد: بر همین اساس بنا بر این است تا با تحولی سازنده در رویکرد آموزش و پرورش، نقش آموزشی معلمان در مدارس به نقش تربیتی تبدیل و بر این مهم تاکید شود.

وی افزود: عنصر اصلی در این تحول دانش آموزان هستند که با تلاش مضاعف این آنها می توانیم فرایند تربیت پذیری را در کلاس درس تسهیل کنیم.

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان باید شوق یادگیری را ایجاد کنند و این خود دانش آموزان هستند که باید صحنه گردان میدان یادگیری بوده و حضوری اثر بخش در کلاس درس داشته باشند .

وی اضافه کرد: در این تحول می خواهیم چرخه یاد دادن را به یاد گرفتن و تربیت کردن را به تربیت شدن در همه ساحت های آن تبدیل کنیم و این مهم باید به مطالبه دانش آموزان و والدین تبدیل شود.

نوید ادهم همچنین با اشاره به همزمانی شروع سال تحصیلی و دهه اول محرم تصریح کرد: یکی از موارد تاکید شده در سند تحول بنیادین، خوب دیدن است که دانش آموزان باید فرا بگیرند به همه پدیده های اطراف خود زیبا نگاه و از غم زدگی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ن

مراسم نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.