سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از بحران بیابانزایی در استان سمنان نیازمند اعتبار

برای جلوگیری از تشدید بحران بیابانزایی در عرصه های بیابانی استان سمنان بیش از 2 هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : افزایش پوشش گیاهی به دلیل قاچاق بی رویه تاغزارها در مناطق بیابانی سمنان اجتناب ناپذیراست.


وی افزود : برای جلوگیری از تشدید بحران بیابانزایی در عرصه های بیابانی سمنان بیش از 2 هزارمیلیارد ریال اعتبار نیازاست، اما تاکنون به دلایل مختلف برای رفع این معضل، اعتبار قابل توجهی در چندسال گذشته تخصیص نیافته است.


حیدریان تصریح کرد: سالانه بیش از 20 تن تاغ از عرصه های بیابانی سمنان به استانهای همجوار برای تهیه زغال قاچاق می شود و همکاری دستگاه قضایی و فرماندهی انتظامی استان برای دستگیری و پیگرد قانونی قاچاقچیان ضروری است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تشدید بحران بیابانزایی سالانه بیش از 30 میلیارد ریال از نظر اقتصادی و زیست محیطی به سمنان خسارت می زند و با نگاهی اصولی و واقع‌بینانه برای رفع این چالش مهم اقدام کرد.


حیدریان با بیان اینکه کاهش پوشش گیاهی در عرصه های بیابانی سمنان در گسترش ریزگرد و آلودگی هوا تاثیرگذار است، گفت: اکنون شهرستان های سمنان و گرمساربه دلیل همجواری با عرصه های بیابانی، همواره در زمستان با آلودگی نسبی هوا روبه رو هستند.


انتهای پیام / ه


قاچاق سالانه بیش از 20 تن تاغ از عرصه های بیابانی استان سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.