سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژه برنامه نمادین زنگ مهر در روز بازگشایی مدارس

ویژه برنامه نمادین زنگ مهر همزمان با روز بازگشایی مدارس در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با اولین روز از فصل پاییز و آغاز بهار تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، ویژه برنامه نمادین زنگ مهر در دبیرستان حضرت معصومه (س) ناحیه ۲ شهرکرد برگزار شد.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری، بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش  و جمعی از مسئولان استان و شهرستان شهرکرد در این آیین حضور داشتند.

این برنامه از ساعت ۸ صبح امروز شنبه اول مهر ۹۶ و دومین روز از هفته دفاع مقدس و به صورت همزمان با به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت، در تمامی مدارس استان برگزار گردید.

 قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین با تأکید بر الگوگیری دانش آموزان از مکتب حسینی گفت: امام حسین (ع) اسوه آزادگی و جوانمردی، دفاع از مظلومان و مبارزه با ظلم و ستم است و این الگو باید چراغ راه همه انسان های آزادیخواه جهان باشد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی افزود: رزمندگان کشورمان در ۸ سال دفاع مقدس، با بهره گیری از حماسه عاشورا در برابر دشمن متجاوز یعنی رژیم بعث عراق مقاومت و پایداری کردند.

سلیمانی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور اضافه کرد: امروز دانشمندان و نخبگان ایران اسلامی در جهان سرآمد هستند و این امر حاکی از فضای مناسب تحصیل علم و دانش در کشور است.

بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز گفت: برای رسیدن به توسعه و آبادانی راهی جز توجه به علم آموزی صحیح و تحصیل مناسب فرزندان خود نداریم.

وی با بیان اینکه امروز ۱۹۲ هزار دانش‌ آموز در ۲ هزار و ۷۵۰ مدرسه استان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند افزود: از این تعداد بیش از ۱۷ هزار نفر دانش‌آموز کلاس اولی می باشند.

امیدی اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر در مقطع متوسطه در مناطق روستایی فاقد مدرسه، طرح روستای مرکزی و همچنین مدارس شبانه روزی فعال شده است.

وی ادامه داد: در این طرح کلاس‌های درس دانش آموزان چندین روستا به صورت متمرکز در یک روستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.