سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

ملت ایران با الگوگیری از نهضت امام حسین (ع) در جنگ تحمیلی پیروز شد

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:ملت ایران با الگوگیری از نهضت امام حسین (ع) در جنگ تحمیلی پیروز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یادگار ماندگار امام حسین(ع) در جامعه باید تسری یافته و حرکت مردم را جهت دهد.

وی افزود: گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) امری است که بر اساس آیات و روایات موجب شادی انسان در آخرت می شود و این همان دلیلی است که لزوم عزاداری در سده های مختلف را نشان می دهد.

امام جمعه ارومیه، بی توجهی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر را عامل ازهم پاشی جوامع اسلامی دانست و تاکید کرد: این فریضه در جامعه اسلامی جزو  واجبات محسوب می شود و باید به یکی از شرایط اصلی مسلمانی تبدیل شود.

وی، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس نیز بیان داشت: جانفشانی جوانان این مرز و بوم و اقتدار امروز نیروهای مسلح در سایه قرآن و اهل بیت(ع) توانسته عزت ملی را به همراه بیاورد بنابراین مردم و مسئولین باید این عزت و اقتدار را افزایش داده و با همدلی و همفکری به دنبال راهکار حل مشکلات موجود باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، همچنین به بازگشایی مدارس نیز اشاره کرده و گفت: تلاش اساتید و معلمین در آموزش مبانی دینی و معارف اسلامی به دانش آموزان می تواند مشکلات موجود در جامعه را برطرف و رفع کند به همین دلیل جایگاه آموزش در اسلام والا است.

وی با اشاره به سخنان ترامپ بیان کرد: سخنان وی یاوه‌سرایی بیش نبود و سخنانش همانند وسترن‌های قدیمی آمریکاست چراکه ملت ایران اسلامی را یاغی نامید و در این میان باید به تاریخ و عملکرد کشورمان و دولت آمریکا نظاره کنیم تا دید کدام دولت یاغی است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: نباید به دولت و کشورهای امثال آمریکا اعتماد کرد و اینان افرادی هستند که در کشور خود به سیاه پوستان رحم نمی‌کنند پس جهانیان باید خود تصمیم بگیرند چه کسی می‌تواند یاغی باشد و شعار عوام فریب دهد و چه کسی حق را حمایت می‌کند.

انتهای پیام/م

تاریخ گویای جنایتکاری آمریکا است

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.