سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

جذب بیش از یک هزار نیروی فرهنگی در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از ثبت نام ۶۰ هزار و ۴۱۰ دانش آموز در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، فریدون سید مصطفوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی جدید ۶۰ هزارو ۴۱۰ دانش اموز ثبت نام کرده اند که ۳۳ هزار نفر از این تعداد را دانش اموزان پیش دبستانی به خود اختصاص میدهد و برای این تعداد در سال تحصیلی جدید ۲۱ هزارو ۳۱۱ کلاس درس در سطح استان آماده سازی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد : این اداره کل در سه ماه اخیر اقدام به جذب یک هزار و ۴۰۶ نیروی جدید اعم از سربازان معلم، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمین دانشگاهی کرده است .

وی افزود: در سه ماهه اخیر، یک هزارو ۱۹۶ نفر درخواست انتقال به سایر استان هارا داشته اند که با ۴۸۲ نفر از این درخواست ها موافقت شده و مراحل لازم جهت اعزام این افراد انجام شده است.

سید مصطفوی با اشاره به اینکه امسال ۳۶۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شده است خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۲۱ هزارو ۹۵ کلاس درس به دلیل فرسودگی از دایره مصرف در استان خارج شد که این رقم در سال جاری نیز به ۲۲۱ هزارو ۳۱۱ کلاس درس افزایش یافته است.

وی در خصوص مدارس غیر دولتی در استان گفت: از ۵۲۶ هزار و ۴۱۵ دانش آموز در سطح استان حدود ۲۰ درصد از آنها در مدارس غیر دولتی حضور دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: حدود ۳۶ هزار کلاس درس در ۴۱۰ مدرسه غیر دولتی وجود دارد که در سه ماهه اخیر نیز مجوز ۳۰ مدرسه برای تاسیس نیز اخذ شده است.

وی با تاکید بر تحویل ۳۶۰ هزار بسته کتاب به دانش آموزان تصریح کرد: امسال پایه ۱۱ برای اولین بار شروع به تدریس شده است که حدود ۶۸ عنوان کتاب جدید التالیف برای این پایه به چاپ رسیده است.

سید مصطفوی در خصوص سرویس های مدارس گفت: سال گذشته ۲ هزارو ۷۴۳ سرویس در اختیار مدارس وجود داشت که این رقم حدود ۴۴ هزار دانش آموز را مورد پوشش قرار میداد، پیش بینی می شود امسال این رقم افزایش یابد .

انتهای پیام/ع

 

آماده سازی 21 هزار و 311 کلاس درس در آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.