سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار:

لایروبی بندرصیادی بریس چابهار به افزایش اشتغال کمک می‌کند

فرماندار شهرستان چابهار گفت: لایروبی بندرصیادی بریس این شهرستان به افزایش صید و ایجاد اشتغال دریایی در حوزه شیلات کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ایوب درویشی فرماندار شهرستان چابهار اظهار داشت:هم اینک با توجه به جمع شدن گل ولای، خاک و ماسه در حوضچه بندر صیادی بریس تردد برای لنج‌های صیادی سخت شده و بسیاری از آنان به بنادر همجوار کوچ کرده اند.

وی با بیان اینکه در بندر صیادی و ماهیگیری بریس بیش از چهار هزار نفر به وسیله ۱۴۱ فروند لنج و ۲۶۴ فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند، خاطرنشان کرد: نباید این همه اشتغال برای لایروبی نشدن یک بندر از دست برود.

درویشی  ادامه داد: اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و دستگاه‌های دست اندر کار اقدامات و پیگیری لازم را برای لایروبی بندر صیادی بریس انجام دهند.

فرماندار چابهار گفت: دریا مهمترین حوزه برای اشتغالزایی در سواحل مکران و به ویژه این شهرستان ساحلی است.

درویشی بر استفاده مناسب از ظرفیت و توانمندی دریا، شیلات و بنادر صیادی و ماهیگیری تاکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر بندر بریس، بنادر هفت تیر و طیس نیز نیازمند لایروبی هستند.

وی بیان کرد: بیشتر بنادر ماهیگیری شهرستان چابهار در اوایل دهه ۱۳۷۰ ساخته شده اند که به دلیل جمع شدن گل و لای فراوان در حوضچه بنادر صیادی همچون بریس، هفت تیر و طیس چندین هزار صیاد با مشکل جدی برای فعالیت مطلوب صید و صیادی مواجه هستند.

وی بیان کرد: در بندر ماهیگیری و صیادی بریس گل و لای به حدی رسیده که در شرایط جزر و مد قایق‌ها و لنج‌ها به طور کامل بر روی گل قرار می‌گیرند.

رئیس اداره شیلات بریس چابهار نیز  گفت: اسکله بندر صیادی بریس از نوع سنگی و بتنی، طول موج شکن آن ۵۹۴ متر، پهلوگیری اسکله ۱۶۰ متر، بازوی فرعی ۹۵ متر و وسعت حوضچه آن ۲۵ هکتار است.

عطاالله رئیسی افزود: با توجه به اینکه گل و لای فراوانی در حوضچه بندر بریس جمع شده لایروبی این بندر بسیار ضروری است.
وی تاکید کرد: ساخت ایستگاه آتش نشانی در بندر صیادی بریس با توجه به فاصله ۶۰ کیلومتری با چابهار، یکی از ضرورت‌های این بندر است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

دریا مهمترین حوزه برای اشتغالزایی در سواحل مکران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.