وی افزود : افزایش صادرات صنایع دستی با ایجاد تعاونی های صادراتی امکان پذیر است، تا بتوان طبق میزان تقاضا در بازار خارجی و داخلی صنایع دستی مورد نظر را تولیدکرد و سپس با بسته بندی شکیل همراه با قیمت صادراتی به بازار های جهانی صادر کرد.
اسدی کرم گفت : یکی از معیاری های اساسی برای موفقیت در صادرات صنایع دستی ، ایجاد نقشه راهی برای میزان شناخت از نیازهای بازارهای کشورهای خارجی است زیرا زمانی که تولیدکننده از بازار اقتصادی اش مطمئن باشد با اکثریت توان در راستای تولید صنایع دستی اهتمام می ورزد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود : کاغذ بازی های اداری چوب لای چرخ صادرات صنایع دستی میگذارد و این در حالی است که برای جلوگیری از کپی داری صنایع دستی ایرانی در بازار جهانی باید انواع مختلف صنایع دستی را در استان های مختلف در بازار جهانی ثبت کرد.
وی گفت: با ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه می توان بازارهای اقتصادی خارجی را با همکاری سفارتخانه ها در کشورهای میزبان مشخص کرد و سپس صنایع دستی را نیز با رعایت نرم استاندارد روانه بازار اقتصادی کرد.
اسدی افزود : با شکل گیری معاونت اقتصادی در وزارت خارجه می توان تمام سفارتخانه ها را در خارج کشور متمایل به افزایش دیپلماسی اقتصادی کرد تا سفارتخانه ها با پیگیری مشکلات گمرکی، مسیر توسعه صادرات صنایع دستی را هموارکنند.
اسدی کرم با بیان اینکه ساختار صادراتی صنایع دستی باید فهرست بندی و تقسیم بندی شود، افزود: ظرفیت صنایع دستی در کشور باید طبق بازارهای هدف تولید و بر ریل صادرات قرار بگیرد.
انتهای پیام/ح