سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز جشن شکوفه ها در استان یزد

صبح امروز شکوفه‌ها و نوآموزان پیش‌دبستانی استان یزد همزمان باسراسرکشور آغاز سال تحصیلی خود را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سرداری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد گفت :کلاس‌اولی‌های استان که جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر شامل 12 هزار و 219 دانش‌آموز دختر و 12 هزار و 964 دانش‌آموز پسر هستند که امروز چهارشنبه 29 شهریورماه در قالب جشن شکوفه‌ها و نوآموزان پیش‌دبستانی استان نیز با جمعیتی برابر با 18 هزار و 703 نفر در جشن غنچه‌ها، آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند. 

سرداری افزود : بازگشایی رسمی مدارس استان همزمان با سراسر کشور و در هفته دفاع مقدس در روز اول مهرماه با نواختن زنگ مهر و مقاومت و با حضور 240 هزار دانش‌آموز در قالب 10 هزار کلاس درس شروع خواهد شد.

وی با بیان این که 51 درصد دانش‌آموزان استان را پسران و مابقی را دانش‌آموزان دختر تشکیل می‌دهند، اشاره کرد کرد: امسال آمار کلاس اولی‌های استان 1.1 درصد رشد داشته است و در مجموع نیز با رشد شش درصدی دانش ‌آموزان مقطع ابتدایی مواجه‌ایم به طوری که 129 هزار و 459 دانش‌آموز در پنج هزار و 128 کلاس درس 768 مدرسه ابتدایی مشغول تحصیل خواهند شد.

سرداری گفت : در استان یزد 22 مدرسه قرانی داریم که چهار هزار و 688 دانش‌آموز در 172 کلاس درس این مدارس فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین گفت : در سال تحصیلی جدید در مقطع متوسطه اول بیش از 49 هزار و 700 دانش‌اموز در 1812 کلاس از 328 مدرسه، در مقطع متوسطه دوم 27 هزار و 351 دانش‌آموز در 1100 کلاس از 191 آموزشگاه، 13 هزار و 60 دانش‌آموز در 685 کلاس مربوط به 88 هنرستان و یک‌هزار و 360 دانش‌آموز استثنایی در 210 کلاس 21 مدرسه استثنایی استان مشغول به تحصیل می‌شوند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان با اشاره به افتتاح طرح یاوران به منظور آشنایی دانش‌آموزان با فریضه امر به معروف و نهی از منکر،اشاره کرد : البته بمناسبت هفته دفاع مقدس در روز سی‌ام شهریورماه نمایندگان و تشکل‌های دانش‌آموزی ضمن ادای احترام به سومین شهید محراب و شهدای انقلاب و جنگ، یاد و خاطره 124شهید معلم و یک‌هزار شهید دانش‌آموز را گرامی می‌دارند و در ادامه نیز در مراسمی با حضور مسئولان ارشد استان در مدرسه متوسطه آقا حضور می‌یابند.

وی به بازگشایی مدارس استثنایی در روز یکشنبه دوم مهرماه اشاره کرد و با بیان این که امسال 16 هزار فرهنگی اعم از کادر اداری و آموزشی مشغول بکار خواهند شد، گفت: در روز چهارشنبه مصادف با ششم محرم نیز به مناسبت گرامیداشت شهادت قاسم ‌بن الحسن در حادثه کربلا، برنامه‌ گردهمایی هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی را با عنوان احلی من العسل در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد خواهیم داشت.

انتهای پیام/ی

جشن شکوفه‌ها و نوآموزان پیش‌دبستانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.