سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری در پوشش "استخدام راننده در کشور تایلند"

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری عاملان کلاهبرداری در پوشش "استخدام راننده در کشور تایلند " در شبکه اجتماعی موبایلی‌، خبر داد‌.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ‌ایرج محمدخانی گفت‌: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان گیلانی مبنی بر کلاهبرداری از طریق شبکه اجتماعی موبایلی "‌تحت پوشش استخدام راننده در شهر بانکوک کشور تایلند‌" ، موضوع به صورت ویژه در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود‌: با پی جویی‌های فنی و پلیسی‌، كارآگاهان پلیس فتا موفق شدند‌: عاملان کلاهبرداری در شبکه اجتماعی موبایلی را که یک زوج جوان اهل رودبار و مشهد بودند شناسایی‌ نمایند و با هماهنگی مقام قضایی زن را در مخفیگاهش و مرد را که در خارج از کشور بسر می‌برد پس از ورود به کشور و بازگشت به محل سکونتش در رشت‌، دستگیر نمایند‌.

سرهنگ محمدخانی گفت: با توجه به ادله دیجیتال كشف شده‌، متهمان به صراحت به بزه انتسابی و اینكه با درج آگهی تبلیغ ‌استخدام راننده و بادیگارد در کشور تایلند و فرانسه در کانال‌های پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی موبایلی در ازای پرداخت مبلغ معینی وجه نقد به مدیر کانال‌، اعتماد کاربران را جلب نموده و با فریب آنها حدود 3200 دلار‌، کلاهبرداری كرده‌اند‌، اعتراف نمودند‌.

رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان اینكه متهمان به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی و قرار مناسب برای آنها صادر و پرونده در این پلیس مفتوح به رسیدگی می‌باشد به هموطنان توصیه کرد‌: به تبلیغ آگهی استخدام‌ کانال‌های غیر مجاز و نامعتبر در پیام رسان‌های موبایلی به هیچ عنوان اعتماد نکنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا گزارش كنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.