سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام شیرازی:

چاپ 100 جلد کتاب با موضوع مدافعان حرم/ سردار سلیمانی اجازه چاپ دو جلد از کتاب‌هایشان را ندادند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت:دو جلد کتاب سردار سلیمانی که مربوط به کربلای 5 و یکی دیگر از عملیات ها بود بنا بود که چاپ شود ولی ایشان اجازه ندادند.

به گزارش خبرنگار   حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در مراسم ر‌ونمایی از 20 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس به زبان‌های عربی، اردو، ترکی و روسی که امروز( چهارشنبه 29 شهریور) در محل خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه ترجمه کتاب های دفاع مقدس گام های خوبی تاکنون برداشته شده اما ما به دنبال این هستیم که کار به نتیجه برسد و بعد آن را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه 20 جلد کتاب به زبان عربی، دو جلد به زبان آذربایجانی و ترکی آذری،‌ 8 جلد ترکی استانبولی، دو جلد روسی و دو جلد به زبان اردو تا کنون منتشر شده است، بیان کرد: نزدیک به 30 جلد کتاب دیگر در حال ترجمه و چاپ است که بسیاری از آنها ترجمه‌شان تمام شده است  و از سوی دیگر در حال گسترش و دامنه این ترجمه‌ها به زبان های انگلیسی، سواحلی، نیجری، فرانسوی، هندی، اسپانیولی و بوسنیایی هستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: کتاب هایی که تاکنون ترجمه شده عبارتند از «پایی که جا ماند» به زبان ترکی، «روایت روز سوم» به زبان عربی، «لشکر خوبان» به زبان‌های عربی و ترکی استانبولی، «گلستان یازدهم» به زبان ترکی آذری، «من زنده‌ام» به زبان‌های اردو، عربی و روسی، «تپه هامون» به زبان‌های عربی عراقی و لبنانی، «خاک‌های نرم کوشک» به زبان عربی، «تپه برهانی» به زبان عربی، «سلام بر ابراهیم» به زبان عربی، «همت» به زبان عربی، «من و کتاب» به زبان عربی، «جشن حنابندان» به زبان عربی، «آن بیست و سه نفر» به زبان‌های ترکی و عربی، «دختر شینا» به زبان عربی، «گل‌های سرخ» به زبان عربی و «وداع الشهدا» به زبان عربی.

وی بیان داشت: با تأکید بر اینکه دو نکته وجود دارد که نباید در تاریخ مغفول بماند، تصریح کرد: اول اینکه نقش دیگران در جنگ ایران و عراق را بیان کنیم چرا که برخی رزمندگان از عراق، لبنان و افغانستان در کنار رزمندگان ما  جنگیدند و اسیر یا شهید شدند و  نکته بعدی آشنایی دیگران  با نقش روحانیت در 8 سال دفاع مقدس است.

حجت الاسلام شیرازی در رابطه با تبیین نقش روحانیون در جنگ به چاپ کتاب هایی مانند«شبیه دیوارها» و «زنده‌رود در تکریت»، بیان داشت: ما فقط از ایران 27 روحانی شهید در دفاع از حرم داریم و تعداد زیادی نیز شهدای مدافع حرم روحانی عراقی داریم که در این زمینه نزدیک به 16 جلد کتاب تدوین شده و برخی دیگر نیز در حال نگارش و چاپ است که از این تعداد کتاب های شهیدان جابر حسین‌پور، بیاضی‌زاده، سلمانیان، کیهانی، موسوی ناجی، مالامیر و تمام‌زاده آماده چاپ هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: این آثار به منظور برگزاری کنگره شهدای روحانی که سال 97 برگزار می شود، به چاپ خواهند رسید که افزون بر این در حوزه مستندسازی تاکنون 30 مستند آماده شده و یک فیلم سینمایی نیز آماده پخش از تلویزیون است که در آستانه برگزاری کنگره شهدای روحانی این مستندها پخش خواهد شد.

وی با اشاره  به اولین کتاب در موضوع فرماندهان و نقش آنان در جنگ تحمیلی، اذعان داشت: اولین جلد این کتاب به نام «قله‌های معنویت»  چاپ شده است و بنا داریم که آن را در 30 جلد تدوین و چاپ کنیم.

بیان کرد: ما در موضوع خاطرات و نقش روحانیت در جنگ، کتاب‌هایی را تدوین کردیم همچنین درباره شهدای مدافعان حرم 100 جلد کتاب به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که از زندگی شهدای مدافعان حرم داستان و رمان بنویسیم، اظهار کرد: کتاب‌ «نوبل و الزهر‌ا» در حال تدوین است، موضوع این کتاب مردم شیعه در شهرهای «نوبل و الز‌هرا» است که در محاصره تروریست‌ها قرار گرفته بودند.

حجت الا‌سلام  و ‌المسلمین ‌شیرازی تاکید کرد: دو جلد کتاب در موضوع شعر شهدای مدافع حرم تدوین شده است که جلد اول آن  با نام «ما را مدافعان حرم آفریدند» تا پایان مهر ماه  چاپ می‌شود و جلد دوم آن نیز پس از انتشار جلد اول منتشر خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه کتاب گلستان یازدهم از جمله کتابهایی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند، تصریح کرد: رهبر انقلاب در مورد این کتاب فرمودند گلستان یازدهم می‌تواند یک تحول ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین ‌شیرازی با اشاره به اینکه ما 15 سال در کشور کار کتاب و  کتابخو‌انی را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: امروز هر خدماتی که به شهدای مدافع حرم می‌دهیم فارغ از این است که این شهید مربوط به بسیج،‌ سپاه یا ارتش، ایرانی یا غیر ایرانی است  و آنچه که مهم است اینان شهدای مدافعان حرم هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به انتشار کتاب سرلشکر قاسم سلیمانی، گفت: در این زمینه کتابی به چاپ رسیده است که مورد تأیید نیست زیرا دارای نواقصی است که در شأن حاج قاسم نیست؛ اما خودشان دو جلد کتاب درباره کربلای ۵ و یک عملیات دیگر نوشته‌اند که تاکنون اجازه چاپ آن‌ها را نداده‌اند؛ با این حال صحبت‌هایی را با وی کرده‌ایم تا آثارشان به چاپ برسد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.