سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان از سرگردانی مسافران فرودگاه آتاترک:

کلاهبرداری زیرپوستی از مسافران ایرانی در فرودگاه‌های خارج از کشور/ هیچکس پاسخگو نیست؟

به تازگی مسافران ایرانی چوب سودجویی شرکت های مسافربری را می خورند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مسافران ایرانی سرگردان در فرودگاه استانبول به دنبال یک پاسخگو از شرکت کیش ایر بودند.

دو شب گذشته، 18 سپتامبر ، مسافرانی که با بلیت پرواز به ایران برای ساعت 23:30 دقیقه وارد فرودگاه استانبول شدند، پس از رسیدن به کانتر های دریافت بلیت متوجه موضوعی عجیب شدند. ساعت پرواز که بر روی بلیت ها درج شده بود،  واقعیت نداشت!!

به گفته  یکی از مسافران، مسوولان کانتر پس از بررسی شماره پرواز ساعت خروج هواپیما را 2:30 بامداد اعلام کردند.

این مسافر هواپیمای کیش ایر در ادامه افزود: پس از اینکه ساعت ها معطل یک مسوول از شرکت کیش ایر برای پاسخگویی بودیم، متوجه شدیم که از ما کلاهبرداری شده است.

به گفته وی؛ شرکت توریستی برای یک شب صرفه جویی هزینه اقامت در ساعت پرواز بلیت دست برده و موجب سرگردانی بیش از 200 مسافر شده است.

این مسافر که خواست نامش فاش نشود، گفت: مسوول کیش ایر پس از حضور در فرودگاه تایید کرد که ساعت پرواز در بلیت اشتباه درج شده و شرکت توریستی را مقصر اصلی عنوان کرد.

لازم به ذکر است که طبق بررسی های خبرنگار ما از فرودگاه آتاترک این ماجرای تلخ هر چند شب یکبار، برای مسافران ایرانی تکرار می شود.


حال این سوال مطرح می شود که آیا شرکت توریستی می‌تواند به راحتی ساعت و تاریخ بلیت‌ها برای مسافران ایرانی در خارج از کشور را دستکاری کند یا خیر؟

در همین راستا لیلی اسدی مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی کیش ایر در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی اظهار کرد: این پرواز به صورت چارتری بوده و تغییرات زمانی بلیت ها به چارترکننده ها از سوی شرکت هواپیمایی کیش ایر اعلام شده اما متاسفانه گاهی تخلفاتی از سوی این افراد صورت می گیرد.

وی بیان کرد: مسافران جهت پیگیری و رسیدگی می توانند از طریق سامانه ثبت شکایات و اعلام شماره پرواز درصدد بررسی موضوع از طریق شرکت هواپیمایی باشند.

به نظر می رسد مسوولان باید با تدابیر عملیاتی جلوی اینگونه سوءاستفاده های متخلفان را بگیرند تا مسافران ایرانی همیشه دغدغه سرگردانی در فرودگاه های خارج از کشور را نداشته باشند.

 انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام این اتفاق بارها و بارها در مسیرهای داخلی برای من رخ داده ....... جالب اینجاست که ساعت واقعی پرواز قبل از ساعت قید شده در بلیط بوده و باعث جاموندن من از پرواز شده...
ناشناس
۰۴:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
متاسفم
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
سلام،
بر طبق تجربیات این حقیر شرکت هواپیمایی و شرکت مسافرتی هر دو با هم هماهنگن و ....
و متاسفانه با بهم ریختگی اداری چه در حوزه شرکتهای هواپیمایی و چه شرکتهای توریستی و جهانگردی پیگیری این موضوع نتیجه ای که جبران صدها نفر ساعت علافی مردم بشه نخواهد داشت و حتی برای سفرهای بعدی هم راهگشا نخواهد بود.
مسافرسرگردان
۲۰:۳۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
هم كيش اير وهم فريال گشت انگار باهم تباني كرىند كه كلاه مرىم را بردارند هردو خوب میدونند که وقتی اطاقهای هتل را درساعت 12تحویل میدی هیچ ادم عاقلی بلیط برگشت دو ونیم شب نمیگیره
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
ایا کسی پاسخگو هست.
علی
۱۸:۵۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
وقتی روحانی بره دنبال برجام نا فرجامش همین میشه دیگه
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
بایدبا آنها برخورد جدی بشه تا دیگه مردم رو سرگردان نکنند