سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فنی و فن‌آوری اداره کل انتقال خون خراسان رضوی؛

کمپین و پویش اهدای خون از تاسوعا تا اربعین در خراسان رضوی اجرا می‌شود

معاون فنی و فن‌آوری اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در ایام سوگواری امام حسین (ع) کمپین و پویش از تاسوعا تا اربعین در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی حسنی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، افزود: زمان نگهداری خون محدود بوده و حداکثر یک ماه است و از مردم می‌خواهیم که در طول سال مشارکت در امر اهدای خون داشته باشند.


وی افزود: یکی از طرح‌هایی که در طول سال اجرا می‌شود در ایام محرم و صفر بوده که با عنوان طرح نذر خون حسینی در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود و در این ایام کمپین و پویش از تاسوعا تا اربعین اجرا می‌شود تا مدیریت در زمان و خون‌های تامینی را داشته باشند.

معاون فنی و فن‌آوری اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه کلیه پایگاه‌های ثابت و سیار استان در دو نوبت صبح و عصر در طول اجرای این طرح فعال خواهند بود، خاطرنشان کرد: پایگاه‌های امام رضا (ع)، امید و شهرداری و دو اتوبوس سیار در مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸ پذیرای مراجعه‌کنندگان هستند و پایگاه‌های شهرستانی هم تنها در نوبت صبح و از ساعت ۸ تا ۱۳ خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون می‌کنند.

حسنی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که ذخیره خونی‌مان در رگ اهداکنندگانمان باشد و این خون در سردخانه‌ها نماند و باید از حالت اهدای خون هیجانی خارج شویم و معتقدیم که تزریق خون گرم به مراتب بهتر از خون سرد بوده است.

وی تاکید کرد: میزان مشارکت بانوان باید افزایش یابد و درصد آمار اهداکنندگان مستمر هم بالاتر از میزان فعلی برود و رسانه‌ها کمک بسیاری در دو این زمینه می‌توانند داشته باشند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری نشست خبری اداره کل انتقال خون خراسان رضوی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.