سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اصفهان انجام شد

نگارخانه مجتمع فرهنگی استاد محمود فرشچیان اصفهان گشایش یافت

نگارخانه مجتمع فرهنگی استاد محمود فرشچیان اصفهان، دیشب با حضور این استاد هنر نگارگری ایران و جمعی از اساتید و هنرمندان عرصه خوشنویسی و نگارگری در اصفهان گشایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر اظهارکرد: برای تکمیل و راه اندازی این نگارخانه و همچنین انجام برخی فعالیت های عمرانی در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان اصفهان حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

' محمدرضا بهمنی ' ادامه دارد: در یک فرآیند 2 ماهه برخی از سالن‌ های مجتمع فرهنگی فرشچیان اصفهان بهسازی می شود.
همزمان با این رویداد، نمایشگاه آثار فاخر پیشکسوتان خوشنویسی اصفهان در این نگارخانه آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه ۷۰ اثر هنری خوشنویسی و نگارگری از زنده یاد فضائلی، زنده یاد معین، مهدی فروزنده، علی فرزانه، علی

مقارن عسگری، محمدرضا رحیمی، سید علی ظهیرالاسلام، سعید بیضاوی و عباسعلی همتی همگی از اساتید خوشنویسی و نگارگری به نمایش درآمده است و تا ۲۸ مهر امسال دایر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگی سرمایه اجتماعی و میراث ناملموس استان و کشورمان به شمار می روند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی افزود: استاد فرشچیان جزو مفاخر استان اصفهان و ایران است، این استاد فرهیخته، افتخاری برای همه ایرانیان و اصفهانی ها در جهان محسوب می شود.

حجت الاسلام و مسلمین ارزانی همچنین استاد فرشچیان درخواست کرد که او مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان اصفهان را به عنوان پایگاه اصلی دیدارها و ارتباط با سایر هنرمندان و مردم انتخاب کند.

وی خاطرنشان کرد: ادب تکریم هنر آموزان و دینمداری از ویژگی های بارز این استاد هنر ایران است.

این نگارخانه تخصصی به مساحت ۲۵۰ متر مربع با محوریت نمایش و عرضه آثار هنری نظیرخوشنویسی، نقاشی نگارگری، مجسمه سازی و غیره راه اندازی شده است.

این نگارخانه که در طبقه فوقانی مجتمع فرهنگی فرشچیان اصفهان قرار دارد با مشارکت بخش خصوصی (مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر) تکمیل شده و قرار است نمایشگاه های ماهیانه در رشته های مختلف هنری در آن برپا شود.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاح نگارخانه مجتمع فرهنگی استاد محمود فرشچیان اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.