وی با بیان این که رشد و رونق در بخشهای دیگر منوط به بهبود زیرساختهای فرهنگی است، گفت: اگر بخواهیم شاهد رشد همه جانبهی جریان توسعه باشیم، باید فعالیتهایمان مبتنی بر انگارهها و رویکرد فرهنگی و برخوردار از پیوست فرهنگی باشد.
وی گفت: تناسب متوازنی بین کالایهای فرهنگی و مصرف آنها وجود ندارد. زیرا تولیدات فرهنگی ما مخاطب محور نبوده و بر عرضه و تقاضا اساس نیاز مخاطب صورت نمیگیرد.
محمدپور بیان کرد: مصرف کالاهای فرهنگی سبب عمیقتر شدن دانش و آگاهیهای عمومی و رشد فرهنگی تدریجی میشود و ذائقهها نیز باید براساس تولیدات فرهنگی تغییر یابند .
وی گفت: وظیفه نخبگان فرهنگی شناسایی و ترسیم افقهای توسعه فرهنگی است؛ چرا که نخبگان در تعمیق و تحقق آگاهیهای عمومی سهم تعیین کننده و اثرگذاری دارند.
وی تاکید کرد : به منظور پیمودن مسیر سعادت باید دستگاههای حاکمیتی و متولیان فرهنگی با همراهی و همدلی نخبگان فرهنگی، مصرف فرهنگی را افزایش دهند. رسالت ما نیز فراهم کردن بستری مناسب برای تولید اندیشه است تا متخصصان و پژوهشگران به راحتی بتوانند به منابع مکتوب دسترسی داشته باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تبریز از نظر ساخت ، حجم و فروش دومین نمایشگاه کشوری بعد از نمایشگاه تهران تلقی میشود، گفت :این نمایشگاه با هدف حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده برپا میشود و از این طریق بخش فرهنگ نقش خود را در توسعه اقتصادی ایفا میکند و حضور ناشران و بازدیدکنندگان از این رویداد فرهنگی و ملی در پیشرفت اقتصادی و گردشگری استان تاثیر بسزایی دارد.
وی عنوان کرد: نمایشگاه کتاب تبریز در حقیقت یک جشنواره فراگیر فرهنگی است و در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تبریز، ٥٠ عنوان برنامه جنبی اجرا شد که پرداخت شبکههای اجتماعی به نمایشگاه کتاب و برنامههای آن این نمایشگاه را یه یک رویداد فرهنگی برجسته در استان تبدیل کرد.
وی ضمن اشاره به رویداد تبریز ٢٠١٨ گفت: در پانزدهمین دورهی نمایشگاه کتاب باید بخش خارجی و بینالمللی آن تقویت شود و کیفیت نمایشگاه به دلیل حضور کشورهای همجوار باید بالا برود.
انتهای پیام/خ