وی افزود: نظام های تعلیم و تربیت به صورت دائم به دنبال به روز کردن تعلیم بر اساس نیازهای روز هستند و نظام تعلیم و تربیت ایران هم باید به صورت مستمر به روز رسانی شود.
وی، فطرت گرایی توحیدی را برای شکوفایی فطری دانش آموزان از طریق درک و اصلاح مداوم موقعیت آنان برای دستیابی به حیات طیبه مهم دانست و گفت: فرآیند آموزش باید موقعیت دانش آموز را بشناسد و به اصلاح مداوم این فرایند کمک کند و دانش آموز باید با رویکرد خلاقانه سنجیده شود.
زرافشان با اشاره به همزمانی دهه اول ماه محرم با آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: ماه محرم فرصت یادگیری و تربیتی خوبی برای دانش آموزان است که باید معلمان خلاقانه از این موقعیت برای بهبود فرآیند یادگیری استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم گفت: در حوزه نوآوری های آموزشی باید گفتمان فراگیر بین معلمان و دانش آموزان در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد کرد.
جعفر پاشایی با تاکید بر اینکه برای ارتقای آموزش باید از رویکرد خلاقیت و نوآوری در آموزش استفاده کرد افزود: در نظام تعلیم و تربیت باید ابتدا تغییر و تحولات نوآورانه در خود معلم به وجود بیاید و این نوع نگرش را به دانش آموزان منتقل کنند .
وی با بیان اینکه دانش آموزانی می توانند فردای جامعه را بسازند که باید خلاقیت در بطن زندگی آنها رسوخ کند یادآور شد: نیروی انسانی متبحر، متخصص و خلاق می تواند آینده نظام اسلامی را بیمه کند.
در این مراسم از نفرات برتر آذربایجان شرقی در جشنواره کشوری خلاقیت و نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری تقدیر شد.
انتهای پیام/خ