سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمس:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشکل اشتغال را می‌تواند رفع می‌کند

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسل دانشگاه کارآمد است، کشور امروز دنبال اشتغال است و این نقش را این دانشگاه می‌تواند ایفا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور درباره نقش دانشگاه فنی حرفه ای در مهارت کارآفرینی گفت: مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای نسل دانشگاه کارآمد است، کشور امروز دنبال اشتغال است و این نقش را دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند ایفا کند.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان ما در مقاطع مختلف بیکار هستند و اساس برنامه دانشگاه فنی و حرفه ای حل این معضل بزرگ است؛ نگاه این دانشگاه سیستمی است.

در ادامه این اجلاس قبادیان معاون پژوهش ، آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نقش دانشگاه ها در توسعه کشور گفت: همانطور که امام خمینی (ره)  فرمودند دانشگاه مبدا تحولات است، هیچ کشوری نیست که بدون دانشگاه توسعه پیدا کرده باشد.

قبادیان با بیان اینکه دانشگاه های ما در نسل دوم باقی مانده اند، گفت: آموزشکده های فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی کاربردی در کشور برای مهارت آفرینی و کاربردی کردن علم ایجاد شده اند و امروز دانشگاه علمی کاربردی از هدفی که برای آن ایجاد شده فاصله زیادی گرفته است؛ تمام امیدها برای کاربردی کردن علم در دانشگاه فنی و حرفه ای است.

معاون پژوهش ، آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این دانشگاه می تواند ارتباط بین‌ اجتماع و علم ایجاد کند و یکی از دانشگاه های پیشگام در کاربردی کردن علم در کشور باشد.

انتهای پیام/

رفع مشکل اشتغال توسط دانشگاه فنی و حرفه ای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.