سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تجليل از كارگردان سريال «آرام مى‌گيريم»

روح الله سهرابی، كارگردان سريال «آرام مي‌گيريم» كه طی نظرسنجی سازمان صداو سيما پرمخاطب‌ترين سريال سال 95 بود در مراسمی تقدبر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اين مراسم كه باعنوان نكوداشت استاد روح‌الله سهرابى، كارگردان دفاع مقدس در زادگاه اين فيلمساز(شهر فامنين) برگزار شد، مستندى 40 دقيقه‌اى از زندگى و فعاليت‌هاى فرهنگى و هنرى روح الله سهرابى به نمايش درآمد كه مورد استقبال و تحسين مخاطبين پرشمار حاضر در سالن قرار گرفت.

در مراسم نكوداشت روح الله سهرابى در استان همدان كه تعدادى از مسئولان استانى نيز حضور داشتند، حجت‌الاسلام رضا مصباح، امام جمعه فامنين طى سخنانى با اشاره به دغدغه‌مندى و ارزشمدارى روح الله سهرابى، عامل موفقيت و تأثيرگذارى اين هنرمند جوان را خودسوزى و خودسازى و همچنين نگاه متعالى و الهى به امر هنر دانست و تأكيد كرد: صورت‌گرى داراى چند مقوله است كه اگر دارنده چشمى زيبا باشيم به تمام طبيعت و عالم امكان زيبا نگاه مى كنيم و جلوه اى از زيباترين‌ها را ترسيم و تنقيش مى كنيم.

وى تأكيدكرد كسى كه اثر هنرى ماندگار خلق مى‌كند بايد خودسوزى و خودسازى را توأمان داشته باشد.

در این مراسم روح الله سهرابی کارگردان سریال آرام میگیرم ضمن تمجيد از مقام شهداى مدافع حرم به‌ويژه شهيد حججى، اين شهيد بزرگوار را قهرمان واقعى و ماندگار جامعه دانست و خود را در مقابل امثال شهيد حججى، قطره اى دربرابر دريا برشمرد.

 وی ضمن كنايه به قهرمانان مجازى و كاذب جامعه، آنها را از غره شدن به عناوين و شهرت برحذر داشت و گفت تا وقتی كه اسطوره هايى چون حججى‌ها در اين جامعه مى‌درخشند اساساً خود‌قهرمان‌پندارى و خودبزرگ‌بينى توهم و سرابى بيش نيست كه انسان را با خود به تباهى مى كشاند.

این کارگردان با قدردانى از برگزاركنندگان نكوداشت وى، گفت: بنده لايق اين تجليل و استقبال مردم بزرگوار نيستم و هر قدمى كه برداشته‌ام جزو وظايف ذاتى و در جهت اعتقادات و باورهاى قلبى‌ام بوده است.

انتهای پیام/ص.ف

 تقدیر از کارگردان سریال آرام میگیرم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.