سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن بیهوشی آذربایجان شرقی؛

متخصصان بیهوشی استان زیر بار حرف زور نمی‌روند

رئیس انجمن بیهوشی آذربایجان شرقی گفت:خانواده‌ی 5000 نفری متخصصان بیهوشی استان زیر بار حرف زور نمی‌روند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر مسعود پریش رئیس انجمن بیهوشی آذربایجان شرقی ، در نشست خبری هیات مدیره ی انجمن بیهوشی آذربایجان شرقیگفت:انجمن بیهوشی استان تحت نظارت انجمن مرکزی بیهوشی بوده و مردم و حتی پزشکان آشنایی چندانی با این رشته و رسالت‌های آن ندارند.

وی با اشاره به حساسیت رشته ی بیهوشی و ارتباط مستقیم آن با بیمار، گفت: بیشترین ارتباط با بیمار را متخصصان بیهوشی دارند و این در حالی است که کم ترین اهمیت متوجه این رشته است.

وی افزود: بیشترین زحمات و استرس قبل، حین و بعد عمل متوجه متخصص بیهوشی است و این رشته، یک رشته‌ی بالینی محسوب می‌شود.

پریش تاکید کرد: وظیفه‌ی متخصصان بیهوشی و جراحان مکمل هم بوده و هیچ عملی بدون همکاری جراح و متخصص بیهوشی موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی به وجود بیش از ۱۲۰ متخصص بیهوشی در تبریز گفت: عمده متخصصان بیهوشی در مراکز شهرستان‌ها و مراکز دولتی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به کاهش تعرفه‌های بیهوشی، بیان کرد: حدود هفت ماه است که اعتراض گسترده‌ای به کاهش تعرفه‌های بیهوشی و عدم رعایت عدالت بین رشته‌ای شده است.

پریش عنوان کرد: امکان گرفتن رشوه در رشته‌ی بیهوشی وجود نداشته و صرفاً به بودجه و اعتبار دولتی اکتفا می‌شود و اگر درآمد کم است، باید به سایر رشته‌ها نیز تعمیم دهند.

وی با اشاره به ضرورت تعرفه گذاری تعرفه‌های پزشکی از روی کتاب کالیفرنیا، گفت: برخی‌ها با سلیقه‌ی شخصی تعرفه‌ها را تعریف کرده‌اند و تعرفه باید طبق کتاب کالیفرنیا انجام شده و رشته‌ی بیهوشی به عنوان یک رشته‌ی بالینی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/خ

بیش از ۱۲۰ متخصص بیهوشی در تبریز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.