بر همین اساس، اندکی کمتر از ده هزار نفر از شهروندان اروپایی، به علت گازهای حاوی نیتروژن موتورهای دیزل جان خود را از دست می دهند. چهار هزار و پانصد و شصت نفر از این افراد، به علت رعایت نکردن استانداردهای لازم توسط خودروسازان در میزان گازهای موتورهای دیزل، قربانی میشوند.
بر اساس مطالعات، ایتالیا (در میان دیگر کشورهای اروپایی) دارای بیشترین تعداد افرادی است که به علت گازهای موتورهای دیزل، دچار مرگ زودرس می شوند. سالانه دو هزار و هشتصد و ده شهروند ایتالیایی دچار مرگ زودرس می شوند که مرگ هزار و دویست و پنجاه نفر از آنها ناشی از بالا بودن گازهای موتورهای دیزل از اندازه استاندارد اعلام شده توسط آزمایشگاه های تعیین سطح آلایندگی، به کارخانه های خودروساز است. این تعداد در آلمان با نهصد و شصت و در فرانسه ششصد و هشتاد نفر است. علت مرگ همه این افراد نیز رعایت نکردن سطح استاندارد آلایندگی خودروها توسط کارخانه های خودروساز اعلام شده است.
محققان اعلام کرده اند، اگر موتورهای دیزل دارای سطح آلایندگی کمتری مانند موتورهای بنزین سوز بود، در اینصورت می توانستیم از سه چهارم مرگ های زودرس، یعنی سالانه حدود هفت هزار و پانصد هزار نفر در اروپا و هزار و نهصد و بیست نفر در ایتالیا جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/