سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی مطرح کرد؛

۱۰درصد معافیت مالیاتی برای فعالیت مراکز تولیدی در بخش پژوهش مرتبط با دانشگاه‌ها

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: براساس قوانین برای فعالیت مراکز تولیدی و صنعتی در بخش تحقیق و پژوهش مرتبط با دانشگاه ها، ۱۰ درصد معافیت مالیاتی مصوب شده است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست تخصصی «بررسی راهکارهای ارتقای ارتباط دانشگاه و صنعت» که امروز  برگزار شد در خصوص تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت اظهار کرد: انجام طرح پژوهشی ملی و صنعتی در آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی جایگاه ویژه‌ای دارد و حتی در دانشگاه‌های سطح اول، انجام طرح پژوهشی ملی ارزش وتویی دارد.

وی افزود: براساس قوانین برای فعالیت مراکز تولیدی و صنعتی در بخش تحقیق و پژوهش مرتبط با دانشگاه ها، 10 درصد معافیت مالیاتی مصوب شده است.

دبیرکل شورای عالی عتف افزود: سامانه ساعت برای ثبت نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده است و طبق مصوبه شورای عالی عتف همه این دستگاه‌ها باید نیازهای پژوهشی خودرا در این سامانه ثبت کنند تا در اختیار دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور قرار گیرد.

سامانه فرصت مطالعاتی در وزارت صنعت فعال شد

وی با اشاره به فعال شدن سامانه فرصت مطالعاتی در وزارت صنعت گفت: هم اکنون تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در حال گذراندن فرصت مطالعاتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار کرد: در راستای تحریک تقاضای دستگاه ها، قراردادهای مختلفی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها منعقد شده است که قرارداد هزار میلیارد تومانی 9 دانشگاه برای افزایش ازدیاد برداشت از مخازن نفتی و یک هزار و 200 طرح پژوهشی دانشگاه ها به ارزش یک هزار و 200 میلیارد تومان با وزارت دفاع از جمله این موارد است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.