سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

مبلغان سپربلای فکری و اعتقادی مردم هستند

رئیس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی قم در اصفهان گفت: بخشی از امنیت، امنیت فکری و اعتقادی است و مبلغ با رفع شبهاتی که دشمن وارد می‌کند، درواقع سپر بلای فکری مردم می‌شود و بصیرت سیاسی جامعه را ارتقا می‌بخشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمد قطبی  امروز در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم اظهار داشت: در طول تاریخ دو نقطه اصلی وجود دارد که اگر انسان خود را به آن دو متصل کند در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی افزود: این دو نقطه مهم و اثرگذار یکی قرآن و دیگری حضرات معصوم و ائمه اطهار به ویژه سید و سالار شهدا هستند.

رئیس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی قم در اصفهان در مورد قرآن گفت: در طول تاریخ هرچه در حوزه هنر و ادبیات، شعر، فعالیت‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی انجام گرفته، آن‌هایی که متصل به سرچشمه وحی الهی شدند و از قرآن کمک گرفتند ماندگار شدند.

وی ادامه داد: بقیه در قسمتی از تاریخ جریان ساز شدند، سروصدایی هم ایجاد شد اما چون به سرچشمه اصلی متصل نبود به مرور فروکش کرد و تمام شد.

قطبی راز ماندگاری شاعر پرآوازه «حافظ شیرازی» را اتصال و توسل به قرآن دانست و بیان کرد: حافظ خود را به منبع عظیم و حیات الهی گره زد و برای همیشه در تاریخ ماند.

وی در خصوص توسل به حضرات معصوم و ائمه و نقطه دوم ماندگاری در تاریخ اذعان داشت: معصومان و در رأس آنان امام حسین (ع) چشمه‌ای پرفیض هستند که با دمی در کنار این چشمه نشستن همراه با قطره اشکی، توسلی و... می‌شود بهره کامل و وافی از آن برد.

رئیس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی قم در اصفهان خطاب به مبلغان ماه محرم را فرصتی مناسب دانست که جامعه را به سمت این دو نقطه اتصال ببرند و خاطرنشان کرد: تمام نفحات معنوی از دو مسیر قران و اهل‌بیت به دست می‌آید و باید خود و جامعه را زیر باران رحمت و برکات بی‌حد آن دو ببریم، بر سر این سفره الهی بنشینیم و این دو چشمه را در هم بیامیزیم.

وی اضافه کرد: در متن عزای سید و سالار شهدا بهترین عرض ارادت به قرآن است، امام حسین (ع) یک روز پیکارشان را عقب انداختند و تا صبح قرآن خواندند که اگر عملی والاتر از آن بود که مشغول آن می‌شدند، ایشان در این خصوص فرموده‌اند «من قران را دوست دارم».

قطبی جریان سازی را مهم‌ترین وظیفه مبلغان اعلام کرد و گفت: چرا نباید از تلاوت قران کسب فیض کنیم و از این کتاب آسمانی و کلام بلاشک الهی و وحی عمیق بصیر الهی بهره نگیریم؟ در کنار دسته‌های عزاداری، جلسات روضه، نوحه و مداحی که کف کار توسل است با جریان سازی تلاوت قرآن در هر شب محرم به قله توسل هم دست پیدا کنیم.

وی افزود: در هر منطقه‌ای که قرار می‌گیرید نگاه نقطه‌ای را کنار بگذارید و افق دیدتان را وسیع‌تر کنید تا اتفاقات پیرامون دنیا را ببینید و پنجره دیدتان باز شود؛ در تبلیغاتتان از فاجعه میانمار، تحولات یمن و سوریه صحبت کنید و به مردم دغدغه پیگیری و بصیرت سیاسی بدهید.

رئیس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی قم در اصفهان با اشاره به هدف قیلم امام حسین (ع) یادآور شد: امام حسین (ع) برای احیای دین و عزت اسلام جنگید و گفتن مسائل جهان منافاتی با عزاداری‌های محرم ندارد و توجه به این مسأله از وظایف ما مبلغان است.

وی در پایان مبلغان را سپر بلای مردم خواند و گفت: بخشی از امنیت، امنیت فکری و اعتقادی است و مبلغ با رفع شبهاتی که دشمن وارد می‌کند، در واقع سپر بلای فکری مردم می‌شود و بصیرت سیاسی جامعه را ارتقا می‌بخشد.

 

انتهای پیام/م 

 

برگزاری مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.