سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث ۱۸ هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب در قائمشهر

۱۸ هزار و ۲۹۰ متر شبکه اصلی و فرعی انتقال و جمع آوری فاضلاب تاکنون در شهر قائمشهر احداث شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرضا سعیدی مدیر امورآبفاشهری قائمشهر با اشاره به کاهش ذخایر سفره‌های آب زیر زمینی و لزوم حفظ محیط زیست گفت: اجرای طرح‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهر‌های ساحلی از اولویت‌های شرکت است.


وی با بیان اینکه شهرستان قائمشهر یکی از شهر‌های اولویت دار در اجرای طرح‌های فاضلاب است، افزود: مرحله اول و دوم طرح مطالعاتی این طرح از بهمن ۸۶ برای دوره ۲۵ ساله (۱۳۹۰ تا ۱۴۱۵) به تصویب رسید.


مدیر امورآبفاشهری قائمشهر گفت: برای اجرای این طرح ۵۰۸ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی دفع و جمع آوری فاضلاب در اقطار ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی متری نیاز است.


سعیدی با بیان اینکه برای اجرای این طرح تصفیه خانه‌ای دردو مدول پیش بینی شده، افزود: این تصفیه خانه در سال مبدا و مقصد (۱۳۹۰-۱۴۱۵) به ترتیب ۱۷۵ هزار و ۳۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.


وی ظرفیت تصفیه خانه در سال مبدا را ۳۵ هزار متر مکعب و در سال مقصد ۷۰ هزار متر مکعب در شبانه روز دانست و گفت: فرایند تصفیه در این تصفیه خانه به روش (S.B.R) با حذف کربن و فسفر است.


سعیدی به اجرای طرح‌های جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در ۵ شهر قائمشهر، آمل، تنکابن، محمودآباد ورامسر از طریق تسهیلات بانک توسعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مطالعات و ارزیابی‌های لازم برای اجرای طرح‌های فاضلاب در این شهر‌ها به اتمام رسیده و در برخی از شهر‌ها نیز عملیات احداث خطوط انتقال در مسیر‌های فرعی، اصلی و نصب انشعاب در حال انجام است.


انتهای پیام/آ


ساخت شبکه جمع آوری فاضلاب در قائمشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.