سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 21 درصدی بارش ها در استان اردبیل

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل از کاهش 21 درصدی بارش در استان اردبیل نسبت به سال گذشته خبر داد و به ضرورت صرفه‌جویی مردم در مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده، مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه امسال بارش نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است، گفت: با توجه به بارش‌های سال گذشته، آبی که در پشت سدها جمع شده بود، بیشتر بود ولی متاسفانه از اول سال تاکنون بارش در استان کم بوده و مردم باید صرفه‌جویی کنند. 

 وی با بیان اینکه خوشبختانه در هیچ یک از مناطق مختلف استان اردبیل قطعی آب اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد، افزود: با توجه به اینکه بیشتر آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، مردم باید در صرفه‌جویی آب در این بخش دقت ویژه داشته باشند. 

 مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه چهار محدوده مطالعاتی در دشت‌ها داریم، ادامه داد: یکی محدوده ممنوعه بوده و دشت اردبیل در آن واقع است که از سال‌های گذشته اندکی حجم منفی دارد و در همین راستا وزارت نیرو دارای 15 پروژه تعادل‌بخشی است که با اجرای این پروژه‌ها به تدریج منفی‌های گذشته کاهش خواهد یافت. 

 سلیمان‌زاده تاکید کرد: اگر همه مردم دست به دست هم ندهند، این دشت نجات پیدا نمی‌کند. 

 وی با بیان اینکه استان اردبیل دارای 42 سد در حال بهره‌برداری با حجم 300 میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: همه این سدها آبگیری می‌شود، ولی به دلیل کاهش روان‌آب‌ها و بارش این سدها به صورت کامل پر نمی‌شود. 

 سلیمان‌زاده در خصوص آخرین وضعیت سد گیوی نیز گفت: سد گیوی مقداری آبگیری شده و بقیه قسمت‌های آن نیز در آینده نزدیک آبگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

استان اردبیل دارای 42 سد در حال بهره برداری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.