سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

1500 صندوق خرد روستایی در کشور فعال است

مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی کشور گفت: هزار و 500 صندوق خرد روستایی در کشور فعال است که 900 صندوق از ابتدای سال جاری فعال شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ فرزانه مافی مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی کشور  در حاشیه برگزاری کارگاه صندوق خرد جنوب کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صندوق اعتباری خرد محلی از سال 1394 توسط صندوق کارآفرینی امید و وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور آغاز به کار کرده است.


وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس این صندوق در کشور تا سال گذشته 600 صندوق در15 استان تشکیل شد و از ابتدای سال جاری تاکنون 900 صندوق برای 16 استان دیگر برنامه ریزی و فعال شده است.


وی اضافه کرد: 70 درصد مشاغل صندوق های خرد در بخش تولیدات کشاورزی، 25 درصد صنایع دستی و پنج درصد خدماتی هستند.


وی بیان کرد: استان کرمان در فاز دوم صندوق های خرد روستایی بود که با توجه به وسعت زیاد و نیازسنجی 60 صندوق در جنوب این استان برنامه ریزی شده است.


مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی کشور با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی قلعه گنج با همکاری بنیاد مستضعفان 120 صندوق ایجاد شده است.


وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده توسط بنیاد مستضعفان کشور 80 صندوق دیگر در این شهرستان راه اندازی می شود تا بطور کامل تمامی روستاها تحت پوشش صندوق خرد قرار گیرند.


مافی تصریح کرد: صندوق اعتباری وسیله ای برای دست یابی روستاییان بویژه بانوان برای اشتغالزایی، درآمد زایی و بهبود معیشت مردم است.


وی اظهار کرد: هر صندوق اعتباری خرد محلی بین 30 تا 50 عضو دارد که بدون ضمانت ملکی و به راحتی تسهیلات ارایه می کند.


وی بیان کرد: متقاضیان با مراجعه به خدمات جهاد کشاورزی می توانند در این صندوق ها عضو و از خدمات این صندوق ها استفاده کنند.


انتهای پیام/س

 

70 درصد مشاغل صندوق های خرد در بخش تولیدات کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.