سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت نارنگی در مازندران

نارنگی مازندران وارد بازار شد

برداشت نارنگی پیش رس در پنج هزار هکتار از باغ‌های مرکبات مازندران آغاز و وارد بازار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد شکوهی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران متوسط تولید هر هکتار نارنگی زود رس را ۲۳ تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۱۳۰ هزار تن نارنگی پیش رس در استان تولید شود.


وی وضعیت محصول مرکبات در مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: از ۱۱۰ هزار هکتار باغ مرکبات استان، ۲۵ هزار هکتار نارنگی است که پنج هزار هکتار آن نارنگی‌های پیش رس است.


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران از چیدن نارنگی‌های غیر پیش رس از جمله انشو و یافا که قند آن کامل نشده است، خود داری کنند.


شکوهی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود ۶۰۰ هزار تن نارنگی امسال در مازندران برداشت  شود، افزود: در حال حاضر نارنگی زود رس از باغداران استان مازندران  کیلویی هزار و ۵۰۰تومان خریداری می‌شود.


وی با اشاره به شرائط مناسب آب و هوایی و باردهی مناسب انواع درختان مرکبات گفت: پیش بینی می‌شود تولید امسال مرکبات به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.


انتهای پیام/آ


ورود نارنگی شمال به بازار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مازندران پرچم بالا
۱۲:۰۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
الهی شکر امسال هم فصل نارنگیهای خوش آب و رنگ شمال رسید ، الله یاری کنه ،مسولان آستین صداقت بالا بزنن انشاالله کشاورزان به نان و نوای می رسن
البته اگه دوباره هواشناسی با یک هفته تاخیر و پس و پیش برف و طوفان اعلام نکنه